Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre størrelse når jeg optager makro i Word 2003

Hej

Scenario:
Jeg har lavet et søjlediagram i Excel 2003 og kopieret diagrammet ind i et tomt Word 2003 dokument.

Når jeg så optager en makro, og forsøger at ændre på størrelsen af diagrammet ved at bruge musen, sker der ingenting. Jeg får ikke engang rammen omkring diagrammet gjort aktiv ved at klikke.

Stopper jeg med at optage makroen, kan jeg sagtens ændre størrelsen.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
21. december 2005 - 11:25 #1
Du kan ikke trække med musen under optagelse. Du ka vælge egenskaber for figuren, og derigennem ændre størrelsen
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:26 #2
Okay, sjov ændring. I Office 97 kunne man godt.
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:27 #3
Hvordan gør jeg det ret praktisk. Jeg kan ikke højreklikke mens jeg optager makro?
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:30 #4
Hmmm... fandt ud af det. Er vist lidt for vant til bare at højreklikke ;o)

Læg et svar og der er point på vej.
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:35 #5
Næe fandt alligevel ikke ud af det.
Det var ikke muligt at vælge FORMATER/BILLEDE når jeg var i gang med at optage.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
21. december 2005 - 11:41 #6
Formater, billede
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
21. december 2005 - 11:43 #7
Fortsat. Du skal selvfølgelig sørge for at billedet er markeret. Er det det, har jeg ingen problemer.
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:49 #8
Det har jeg heller ikke, men det kommer når du forsøger at afvikle makroen uden at have markeret billedet.
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 11:51 #9
Jeg har et dokument, hvor jeg indsætter f.eks. 10 diagrammer og tilpasser størrelsen.

I Office 97 kunne jeg godt både indsætte og tilpasse størrelsen via makro.

Hvis jeg kun kan afvikle makro på ét billede, forsvinder ideen med at bruge makroen jo ligesom.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
21. december 2005 - 12:52 #10
Du kan vha Rediger, søg, speciel, grafik finde grafikfelter, og få dem markeret når du klikker "Find næste". Du kan med den loop'e dig gennem dokumentet og få stillet størrelsen på grafikfeltet
Avatar billede AnyFellow Mester
21. december 2005 - 13:17 #11
Det kan jeg ikke få til at virke.

Jeg gør følgende:
Menuen "Rediger"
Menupunktet "Søg"
Fanebladet "Gå til"
Vælger "Grafik" under "Gå til" og klikker på "Næste".
Der sker ingenting. Den placerer bare cursoren efter mit diagram.
Det er som om der bare finder næste grafikelement, uden at markere det.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
21. december 2005 - 13:22 #12
Du skal ikke vælge fanebladet "Gå til" men søg. Klik på Flere. Vælg knappen "Speciel", og derinde vælger du "grafik"
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
21. december 2005 - 13:24 #13
Alternativt kan du skrive: ^g i "Søg efter". Klik "Find næste"
Avatar billede rvm Nybegynder
21. december 2005 - 16:32 #14
Du kunne også arbejde med kollektionen af diagrammer

'Da der kun en 1 shape så vil nedendstående virke

for each sh in activedocument.shapes
sh.select
next
Avatar billede AnyFellow Mester
22. december 2005 - 10:18 #15
peter.erikse ...> Det hjalp, nu virker det som ønsket. Læg et svar og der er point på vej :o)

rvm ...> Ikke en option, tror ikke liiiiiige vores brugere kan finde ud af den slags.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
22. december 2005 - 10:47 #16
Svar