Avatar billede boris Mester
21. december 2005 - 08:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udbyder forhindrer redelegering

Jeg vil gerne spørge om et godt råd.
Hvad kan man gøre, når en kunde hos en tilsyneladende dansk udbyder som www.e-solve.dk igennem ca. en måned forgæves har forsøgt at få redelegeret et .com domæne til en anden udbyder?
Kunden har adsackillige gange henvendt sig til e-solve,men E-solve enten kan eller vil åbenbart ikke tillade kunden at redelegere, og da domænet er låst, er hele processen gået i stå!
På det sidste svarer e-solve heller ikke på mails
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2005 - 08:56 #1
Hvilket domæne? Hvem står som ejer af domænet, og administrativ teknisk kontakt?
Avatar billede boris Mester
21. december 2005 - 09:01 #2
Domænet hedder www.tmpscandinavia.com
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2005 - 09:07 #3
Jeg går ud fra at ejeren hedder Thomas. Men han står ikke med emailadresse. Du skal selvfølgelig prøve webhost-udbyderen igen, det er det nemmeste, men derudover skal du henvende dig til

Registrar: INTERCOSMOS MEDIA GROUP, INC. D/B/A DIRECTNIC.COM
Whois Server: whois.directnic.com
Referral URL: http://www.directnic.com

som er den rigtige registrator, og fortælle hvad problemet er, og spørge hvad man kan gøre ved det. Havde ejeren haft en email-adresse registreret, ville det være nemmere. Men spørg dem.

Og det hjælper dig ikke en dyt, men erfaringer viser, at man ALDRIG, ALDRIG skal blande
domæneregistrering sammen med webhosting. Det går fint i 99% tilfælde, men når der er bøvl er det
ikke så rart ;)
Avatar billede boris Mester
21. december 2005 - 09:23 #4
Nej, det er faktisk lidt surt. Jeg har sendt en mail til New Orleans for et par uger siden uden at få svar, men det kan være jeg skal prøve igen. Er der slet intet man kan foretage sig i forhold til den danske udbyder?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2005 - 09:32 #5
Brug deres "ticket" system - en almindelig mail kan jo "blæse væk".
http://www.directnic.com/help/tts/
Mht til den danske udbyder er det jo svært når de ikke er seriøse, og i det mindste svarer på henvendelser. Du har vel også prøvet telefon?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2005 - 09:42 #6
Og så ser jeg lige at udløbsdato for domænet er  2006-01-11
Der er nu mindre end 60 dage til. Man plejer ikke at kunne flytte domæner, der er tæt på registrering eller udløb. Du skal måske forny domænet for et år først.

Strengt taget skal det heller ikke flyttes for at kunne bruges et andet sted. Du skal blot have sat andre nameservers ind - det kunne e-solve jo også gøre for dig.
Avatar billede boris Mester
22. december 2005 - 11:05 #7
Tak for hjælpen og læg endelig et svar.
E-solve har i dag sagt ja til at ændre navneservere (men jeg vil se det ske, før jeg tror det)
Desuden har jeg skrevet til directnic på deres kontaktformular.

Så vidt jeg forstår kan man heller ikke flytte domænet i forbindelse med udløb uden at genstridige e-solve låser op?

Skal vi virkelig have en civilretlig sag, hvis de fortsætter med at obstruere, som de tilsyneladende gør?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2005 - 14:15 #8
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Mon ikke du skal forny for et år ved e-solve, og så umiddelbart derefter flytte det. Det skal vel kunne lade sig gøre.
Avatar billede boris Mester
23. december 2005 - 12:26 #9
Jeg takker mange gange.
Det bliver åbenbart en lang og træls sag, og jeg kender ikke Esolves motiver til at chikanere en kunde, men nu har vi fået kontakt til directnic i New Orleans, som virker imødekommende :-)
Jeg tager pointene igen og lukker spm og ønsker glædelig jul