Avatar billede aner-intet Nybegynder
20. december 2005 - 01:04 Der er 10 kommentarer

Har lige købt ny Hjemmeside

Hejsa, jeg har lige købt et nyt domæne, har læst bufferzones indlæg, men tænkte på, jeg skal bare ha den oppe hurtigst muligt. Jeg er ligeglad hvad det kommer til at koste, har i nogen yderligere bud ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. december 2005 - 01:12 #1
Jeps.....
Find de søgeord du gerne vil findes på. Søg og byt link med dem som ligger på side 1, og bed om det bliver på den samme side som er listet i google...  Få folk til at linke....
Avatar billede aner-intet Nybegynder
20. december 2005 - 01:14 #2
Den med at få folk til at linke betyder den også meget ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. december 2005 - 01:28 #3
Ja.... Det er uden tvivl nr1
Et rigtigt godt og kendt eksempel er en søgning efter "click here"
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=click+here
Øverste er
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Prøv engang at kigge siden igennem, og du vil opdage at der intet sted står click here.....
Det er fordi at siden har mange sider med høj pagerank som linker med teksten click here
Google udregner så at denne side handler om click here (det er jo bare en dum computer) og siden kommer til at ligge så højt placeret fordi der er mange/mange med høj pagerank som linker.....

Det kan også skrives kort:
Det du laver på siden fortæller hvad det handler om, men giver ikke højere placering.
At mange linker betyder at siden er vigtig/aktuel/god og gør at den bliver højt placeret
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. december 2005 - 01:30 #4
Du kan også læse denne artikel:
http://exp.dk/artikler/837
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. december 2005 - 01:37 #5
Må lige rette mig selv.... Korrekt linkning imellem dine sider på domænet giver også højere placering, men vil dog først have rigtig betydning når siden har mange/gode links som kommer fra eksterne sites

Er det danske eller engelske ord du vil optimere ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
20. december 2005 - 02:00 #6
hmm god info der;) det er på engelsk ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. december 2005 - 02:28 #7
Er man indenfor en stor industri kan det være en fordel at opkøbe flere domæner evt. på fejl-stavede måder, og optimere dem til søgeordene og linke.
Her skal man bare være opmærksom på at køber man domæner (webhotel) hos det samme firma kan man risikere at de ligger på samme ip-adresse, og dermed får man ikke den fulde ønskede effekt (selvom det dog vil have lidt betydning)
Avatar billede aner-intet Nybegynder
20. december 2005 - 11:27 #8
Jeg er netop flyttet over fra et domæne til et andet, og har det på samme server :) jeg skulle også høre om hvordan jeg kan henvise alle, i den gamle ku man fx stødde ind på forummet gennem google. Hvis der nu er en som klikker sig ind på det gamle forum ( som ikke findes der længer) kan jeg ikke lave et script så alt hva der er besøgende uanset hvilket undermappe til det gamle domæne bliver smidt over på det nuværende ?
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. januar 2006 - 21:09 #9
aner-intet: sæt din 404 side til et php script med flg. indhold "<? header("Location: http://dinside.dk"); ?>"

De yderste plinger skal ikke med i filen.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
28. februar 2006 - 12:40 #10
SKal jeg bare sætte det ind på en fil ?

fx bare index.php på selve siden og kun fyre flg på:

<? header("Location: http://dinside.dk"); ?>