Avatar billede mavani Nybegynder
19. december 2005 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Windows firewall nægter at blive aktiveret?

Jeg har lige installeret sp2 på min comp, og nu står jeg og har et lille problem. Jeg kan ikke aktivere min firewall, når jeg går ind i kontrolpanel og så firewall, kan jeg ikke trykke på knappen for at aktivere? Hvorfor kan jeg ikke det?? Ved godt der sikkert kan være mange årsager...
Avatar billede mavani Nybegynder
19. december 2005 - 17:01 #1
I sikkerhedscenteret står der jeg skal genstarte for at starte sikkerhedscentret, men det syntes ikke at starte af den gund...
19. december 2005 - 17:14 #2
... har du andre typer af Firewal på putter ?
Avatar billede mavani Nybegynder
19. december 2005 - 17:27 #3
nej.. Det var også dig der hjalp mig tidligere idag, så vidt jeg husker.. Jeg har ikke andre, så det er lidt mærkeligt.
19. december 2005 - 17:33 #4
Ref.: http://exp.dk/spm/673261
Du _kan_ have fået 'snavs' ind på putter FØR SP2 instalationen - dette _kan_ bevirke det du oplever...
19. december 2005 - 17:36 #5
Jeg hvisker det lige: Før vi/du fortsætter bør du lige pænt afslutte/følge op på dise guleflag spørgsmål:
http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=mavani&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp -

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange hænger spørgsmål - som her...
(Normalt også mig men jeg så det først bagefter...)
Avatar billede mavani Nybegynder
20. december 2005 - 13:23 #6
Ved ikke lige hvad jeg har haft gang i.. men nu er det klaret. Alle guleflag skulle være ordnet...

Men med hensyn til selve spørgsmålet, så blev problemet løst med en formatering, hvorefter jeg geninstallerede windows xp og udaterede til sp2. Firewallen virkede med det samme, og Internettet virker igen som det skal http://www.eksperten.dk/spm/673261

Jeg fik hurtigt opdateret windows med de nyeste updates i windows update. Og nu virker alt ubeklageligt. Og tak for det...
20. december 2005 - 13:44 #7
... så _har_ der nok været en form for 'snavs' på putter...

Læg selv et [svar] og la' os dele for at lukke pænt..
Avatar billede mavani Nybegynder
21. december 2005 - 11:00 #8
Okai..