Avatar billede mavani Nybegynder
19. december 2005 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internettet virker begrænset?

Jeg har lige sat min stationær computer til vores ISDN modem derhjemme, den har ikke været på internettet før, og XP er ikke blevet opdateret nogensinde..
Jeg har hentet den nyeste driver til modemet, og det virker da også fint på min bærbar, men på min stationær virker det ikke optimalt.. Jeg kan fint oprette forbindelse til internettet og det virker da også fint de første fem minutter, men derefter stopper forbindelsen, den går ligesom i stå, selv om netværket stadig er oprettet. Og på selve modemet, lyser lamperne også som om det stadig er online.. Hvis jeg så prøver at afbryde forbindelsen, sker der ikke noget, den viser stadig ikonet med forbindels oprettet. Der efter bliver computeren virkeligt langsom, det er processen svchost.exe der sluger al cpu kræften..
Ved godt at det måske er fordi jeg ikke har opdateret, men ved sku ikke lige hvordan man opdatere uden at gøre det online..
Hvordan løser jeg dette lille problem..??
19. december 2005 - 11:40 #1
Generelt: Du _kan_ allerede nu være "angrebet" af uønskede elementer.
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Så allerede NU - ta' stikket UD !!!

På en anden 'putter' ->
Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie såsam USB memory-pen ell. lign.
Instaler SP2 pakken på den stationære putter.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
19. december 2005 - 11:43 #2
<mavani>: Nu husker du vel at vende tilbage ? Der er også andre der venter på dig:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=mavani&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - 12 stk.
19. december 2005 - 11:43 #3
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede mavani Nybegynder
19. december 2005 - 12:12 #4
Tak for svaret, jeg acceptere dit svar.. og prøver at hente updaten..
Avatar billede polle007 Nybegynder
19. december 2005 - 12:19 #5
Når du kører med xp, næste gang du sætter en ikke-opdaterer computer på nettet, så aktiver den indbyggede firewall, så kan du gå på windowsupdate uden der kommer orm ind
Avatar billede mavani Nybegynder
21. december 2005 - 11:12 #6