Avatar billede huset Praktikant
19. december 2005 - 09:29 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Julen nærmer sig

Inden længe står julen for døren, og inden længe er den forbi.

Folk stresser rundt i hast med at få købt de sidste gaver og mad til den store dag. Arbejdet skal passes, og julen falder igen i år for en arbejdsgivers synspunkt perfekt dag.

Trods stress og jag, synes jeg alligevel jeg ville stoppe op og ønske alle mine medeksperter en glædelig jul og et håb om et dejlig aften i vennelag eller hos familien.

Glædelig jul til alle

//huset Aka Lars
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. december 2005 - 09:44 #1
Hej Lars - også en glædelig jul, samt et godt nytår til dig.//Per
Avatar billede boxer Nybegynder
19. december 2005 - 09:49 #2
Godt initiativ huset.
Du og alle de andre eksperter ønskes også en glædelig jul og godt nytår herfra *<:o)
Mvh Ulrik
Avatar billede kalb Nybegynder
19. december 2005 - 09:52 #3
Tak
Det var dejligt at høre at der også er nogle der kan finde ud af at tage det roligt selvom stressfaktoren nærmer sig 100%, børns opskruede forventninger samt arbejdspres for at nå det hele inden det nye år.
Husk alle jer - at det hele bliver som man selv gør det til.
Men nu er tiden til at gøre noget sammen, nyde familien og hinanden i en juleferie der måske er for kort......

God Jul

Take it easy and don't forget
KEEP SMILING
Avatar billede huset Praktikant
19. december 2005 - 10:33 #4
Jeg takker de herrer mange gange :D
Avatar billede themom Nybegynder
19. december 2005 - 11:15 #5
Ingen stress og jag her :) , er velforberedt og færdig med alle de store ting for længst, nu venter kun den lækre mad, de hyggelige timer med familien og forhåbentlig sne (legebarn ).Du og alle andre ønskes herfra en rigtig God jul samt et brag af et Nytår :)
19. december 2005 - 11:16 #6
... også noget fra denne [dr1] aka [Majsmarken] ->
http://www.icq.com/img/friendship/static/card_7944_rs.swf
samt
http://www.extremefunnypictures.com/xmas/kitty.swf

Efter en firma "Julefrokost" (->aften->nat->morgen) samt efterfølgende IT/Service-WeekendVagt (11:00-00:00) har jeg nu fri resten af dagene - jubii...
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2005 - 11:23 #7
En god jul skal også lyde herfra.

Husk på, at forskellen mellem en mand og en dreng, er blot prisen på legetøjet.  ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2005 - 12:10 #8
Hej min ven - også god jul til dig.

Husk at julen ikke er stress, det er ren hygge :)
Avatar billede huset Praktikant
19. december 2005 - 14:18 #9
Takker John og i lige måde. Nu håber vi bare på noget sne i det vendsylsselske :D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. december 2005 - 15:50 #10
Tak for hilsnen Lars og i hjertelig lige måde. *S*

*</:-) Glædelig Jul og Godt Nytår til alle.
Avatar billede roenving Novice
20. december 2005 - 00:32 #11
-- og helt i lige måde !-)
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 08:44 #12
Tak til roenving og Victor :D

Hvad skal I forskellige i julen?
Er den fyldt med julefrokoster, ferie til udlandet eller bare en rolig jul i familiens skød.

Personligt skal jeg holde jul sammen med svigerfamilien. Mistede i maj min svigermor ALT for tidligt (45 år) så i år bliver vores nok lidt speciel. Dog er vi fast besluttet på at gøre denne jul så dejlig som muligt :D
Som traditionen tro, for vi hele svineriet hvad angår maden.

Flæskesteg og and, og al den gængse slags tilbehør. Ja, alene tanken får ens mund til at løbe i vand her kl 8:44 :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2005 - 09:34 #13
Vi holder vores 1. jul hjemme hos os selv, sammen med svigermor og svigerfar samt oldemor.
Det plejer at være svigermor der står for det, så i år glæder hun sig for første gang i mange år til juleaften :)

Vi skal bare have flæskesteg m. tilbehør - ingen af os gider rigtig and ;)
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 09:47 #14
And er da et must denne aften og i sær med en sovs man kan gå på :D
Avatar billede espersen Novice
20. december 2005 - 09:49 #15
god jul ;o)

Snart:
Risengrød (klasse forret!)
And
Ris'alamande
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 09:55 #16
Risengrød til forret og Ris'alamande til dessert??

Damn folk fra århus er underlige *GH*
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2005 - 11:51 #17
LOL ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
20. december 2005 - 17:14 #18
Godt hovedretten ikke er ris *g*

Vi holder også jul med svigerfamilien. For første gang skal vi fejre julen med vores lille datter (næsten - sidste år var hun bare en klump på 14 dage) Det skal nok blive sjovt.

Menuen:
Forret bliver der ikke noget af. Det ville også være dumt - så bliver der jo mindre plads til anden :oP'''''
Hovedretten bliver and og flæskesteg osv.
Desserten bliver ris'alamande og is til de små og konen.

Jeg glæder mig mest til at proppe mig så meget med and at jeg kommer til at rulle og ikke danse om juletræet :o)

Forrige år dannede svigerbror og jeg en ny tradition. Vi er begge vilde med and og dem af jer der har indtaget and i store mængder, ved også at det giver luft i maven.
Når der danses om juletræet, gælder det om at fise så meget at ALLE de andre forlader stuen og vi har gaverne for os selv.
Vi har gjort det en gang og vi gør det igen :o)

Bare rolig - vi har bestilt elektriske lys ;o)

Hvis i bor på fyn og ser et kraftigt lysglimt efterfulgt af et stort brag, vil jeg bede jer tænde et lys for boxer. Fortvivl ej - så er jeg kommet i andehimmelen :o)
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 17:21 #19
Boxer>> ROFL! totalt ynglings juletradition!!

Denne fisen vil jeg forsøge mig med i år selv, og så må vi se hvordan det modtages :D
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2005 - 18:05 #20
Glædelig jul og godt nytår til jer alle fra Odense.

Vi "nøjes" med and, flæskesteg og medister, efterfulgt af Risalámande, derefter er det gavetid og så er der konfekt, frugt og Fromsej´s brune kager og vanilliekranse.
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 18:11 #21
>>Fromsej´s brune kager og vanilliekranse.<<

Og så er den jul smadret :D
Hvordan pokker finder en fynbo ud af at lave huller i en vanilliekrans??
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2005 - 18:25 #22
Med en lægtehammer.*LOL*
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 18:26 #23
Det var sgu det jeg frygtede LOL

God jul gamle dreng
Avatar billede boxer Nybegynder
20. december 2005 - 18:52 #24
Skal der være huller i en vaniliekrans???
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2005 - 19:50 #25
Ikke i Jylland, de stikker sq bare en finger igennem og bider sig selv i fingeren.*G*
Avatar billede boxer Nybegynder
20. december 2005 - 20:51 #26
Jeg er faktisk født og opvokset i jylland.
Måske er det derfor jeg har et traume hvad vaniliekranse angår *GH*
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2005 - 20:55 #27
Så må du være gjort af noget særligt, siden vi har accepteret at du har fået lov til at flytte til Fyn!!! *G*
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 21:06 #28
Synes I to skulle fla uuu og nyde julen trods I er bosat i nordtyskland :D
Avatar billede boxer Nybegynder
20. december 2005 - 21:19 #29
Fromsej -> Det var heller ikke nemt ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2005 - 22:26 #30
Vi lader julefreden sænke sig, bare vi slipper for sne.
Tænk at bo i en landsdel, hvor man ikke kan købe Blålys alle steder, skræmmende tanke.*G*
God jul, håber i får hvad jeres koner ønsker sig, det giver mest fred i julen.*LOL*
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2005 - 09:52 #31
Fyn. Et skønt sted i landet, fandt selv her til fra Jylland for mere end 10 år siden, og må jo erkende, at her er skønt.:-)

Julen i år
13.30: kirke med kone og 3 dejlige børn. En ny tradition hos os, som vi se frem til
15.00 ankomst af forældre og Søster

resten af dagen: Kaffe, hygge, spise, danse om juletræ, gaver, glade og trætte børn, hygge, kaffe, gæster ud i bil. ahhhh *G*

Har egentligt ikke noget at klage over hvad julestressen angår. Det skal bekæmpes med lidt planlægning og uddelegering af opgaverne. Vi bruger meget at sætte os med kalenderen og en blok papir, også for vendt hvilke forventninger vi hver især har i i månedens løb, og så få lavet en realistisk plan. På den måde er gaverne i hus, der er bagt, træet hentet og huset i pæn god stand. Det er noget der giver gode dage op til jul.

håber at se en masse til jer alle, både i juledagene, når folk ikke kan få deres nye legetøj til at virke
og i det nye år, når intet virker som det skal, fordi de nytårsnat skulle lave lidt sjov med deres nye legetøj

God jule til jer alle, og lidt til at blive misundelige over, eller se frem til, hvis i ikke har nået alderen til at have nogen endnu
http://img392.imageshack.us/img392/926/de39ts.jpg
Avatar billede fcs Novice
21. december 2005 - 09:58 #32
Jamen glædelig jul til alle. Det eneste der kan ødelægge julen her i det sønderjyske er vel hvis tysken kommer væltende over Dybbøl Banke som i 1864 (bor selv lige for foden af Dybbøl Banke), men det sker jo nok ikke. Det bliver dejligt at holde jul og jeg håber at alle må få det de ønsker sig, om det så er uldne sokker, noget PC-halløj eller fred i verden.

God julekarma til alle.

FCS

P.S.: Fyn..... Er det ikke det fartbump man rammer når man kører fra Jylland til Sjælland? ;o)
Avatar billede huset Praktikant
21. december 2005 - 10:12 #33
Søren>>

#God jul, håber i får hvad jeres koner ønsker sig, det giver mest fred i julen.*LOL*

ROFL!
Det lader til du snakker af erfaring *G*
Sådan sker tingene ikke i det mørke vensyssel. Her er en mand en mand, og vi får altid det vi peger på..................host host
Avatar billede boxer Nybegynder
21. december 2005 - 10:47 #34
Hm, det var da sjovt som vi fynboer skal jages :o)

Fynboerne er sq gode nok - man skal bare lige ind i den snørklede og ulogiske tankegang de har *g*

Fyn er fin :o)
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2005 - 14:38 #35
Sad faktisk blot og ventede på den gamle vits. Ville ikke ødelægge jeres humør ved selv at komme med den.

Kan ligesom fornemme, at der skal laves en statestik over, hvorvidt fynboer slår Jyder Her på sitet*G*
Avatar billede fromsej Praktikant
21. december 2005 - 18:51 #36
C-holst >> Det behøves der ikke statistik over, det er et velkendt faktum.*G*

Boxer >> Den er ikke snørklet og ulogisk, den er bare milevidt højere end jysk, det vil dine oldebørn måske opdage, thi det tager mange generationer at opfatte de mere subtile nuancer ved det at være fuldblods.*S*

Nok drillerier, god jul og god karma til jer alle. ;-)
Avatar billede huset Praktikant
22. december 2005 - 20:08 #37
Lukker igen

Ha det godt drenge :D
01. januar 2006 - 16:08 #38
Avatar billede fromsej Praktikant
01. januar 2006 - 16:22 #39
Den var sød.*S*

Godt nytår alle. :-)
24. januar 2006 - 06:54 #40
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2006 - 11:42 #41
*LOL*
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2006 - 13:00 #42
Nice lavet ;)