Avatar billede nidyahou Praktikant
18. december 2005 - 17:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

knas med IIS

hej, mit IIS fungerer ikke, jeg har min egen pc sat op som server, men det spiller ikke... når jeg prøver at åbne en side får jeg http 500 internal error fejl... was ist los??
Avatar billede trekkies Juniormester
18. december 2005 - 17:06 #1
Hvis du bruger Internet Explorer, så kan få en bedre fejl kode/beskrivelse ved at slå denne fra i IE:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. december 2005 - 17:09 #2
nu vises denne fejlmeddelelse:

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
Avatar billede trekkies Juniormester
18. december 2005 - 17:12 #3
Prøv at se hvad der står i din event log om fejlen.
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. december 2005 - 17:27 #4
hvor kan jeg finde den?
Avatar billede trekkies Juniormester
18. december 2005 - 17:34 #5
Dansk Windows XP:
Start -> Kontrolpanel -> Ydelse og vedligeholdelse -> Administration -> Logbog
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. december 2005 - 17:36 #6
fejlen er defineret som "Application hang" og er kategori 101
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. december 2005 - 17:39 #7
det skal måske nævnes at jeg inden da har leget med global.asa og applikationer i global.asa
Avatar billede trekkies Juniormester
18. december 2005 - 18:31 #8
Undskyld ventetiden, men skulle lige have noget at spise.

Måske kan dette hjælpe dig(Siden er på engelsk):
http://forum.adiscon.com/ptopic,3353.html
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. december 2005 - 19:58 #9
Den gør desværre ikke det store for mig, men tak for forsøget anyway
Avatar billede trekkies Juniormester
19. december 2005 - 22:34 #10
Prøv at se på dette spørgsmål:
http://exp.dk/spm/595629

Samme problem som du har
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2006 - 16:17 #11
det gav mig ikke rigtigt noget :P Skal jeg lukke?
Avatar billede trekkies Juniormester
18. januar 2006 - 16:59 #12
Har du prøvet at fjerne IIS og installere den igen bagefter?

HUSK at tage back-up af dine ting under wwwroot mappen.
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2006 - 17:01 #13
også det har jeg gjort - det mærkelige er, at selvom jeg uninstallerer så når jeg vil installere den igen kræver det mindre plads end det ellers bville have gjort :P
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2006 - 17:03 #14
pt. fungerer IIS SLET ikke... der er ikke nogen hang, det virker bare ikke :P
Avatar billede trekkies Juniormester
18. januar 2006 - 17:33 #15
Har du prøvet at kontakte Mirrosoft om problemet?
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2006 - 17:51 #16
Nej, men det har virket før på min PC. Det må have noget at gøre med nogle programmer på min PC.
Avatar billede trekkies Juniormester
18. januar 2006 - 18:34 #17
Du har vil ikke installeret programmet: "Microsoft Baseline Security Analyzer v2.0"?

Hvis du har, så kan den godt logge IIS ned.
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2006 - 18:56 #18
nej jeg har haft Zonealarm installeret, men jeg mener at have fået det fjernet nu...
Avatar billede nidyahou Praktikant
21. januar 2006 - 16:44 #19
lukker