Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 19:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange MB kan man have i databasen hos surftown

Ja helt enkelt. Jeg vil købe et "advanced" webhotel til 39 pr. måned hos surftown, men før jeg gør det vil jeg lige høre hvor mange MB man har til rådighed i sin database ?
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2005 - 19:56 #1
Advanced er på 1500 MB, og det inbefatter web, email & database. Så svaret er 1500 MB minus den plads du bruger på det andet.

http://www.surftown.dk/default.asp?docid=7f312bf8-cdb2-4458-ad7f-8fe6d4616a3c
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 20:00 #2
Tak skal du have, den side må jeg have overset :)
Ved du så om det er nok ? Har tænkt mig at lave en kæmpe side som indeholder nærmest det samme som eksperten men er kun til php ? der er ikke meget grafik på siden, og mail delen vil jeg slet ikke bruge.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2005 - 20:17 #3
Om det er nok? Tja, det afhænger jo af hvordan du strukturere databasen og hvad der ellers skal lægge på siden.

Et hurtigt overslag:

Denne side indeholder ca. 800 byte tekst. Med 672951 sider af denne størrelse (nogen mindre, og andre meget større) giver det i alt 800 x 672951 = 54360800 byte = 51 MB tekst.

Så jeg tror i hvert fald ikke at det er indlægene (eller artiklerne) som bliver problemet. :^)
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 20:27 #4
Det er fantastisk regnet :)

Så det vil sige at jeg kun skal sørge for at holde mig til så få tabeller som muligt også vil det være rigligt ?
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2005 - 20:40 #5
Det er vel ikke så meget antallet af tabeller, men snare hvor meget du putter i dem, som betyder noget. :^)
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 20:45 #6
Altså rækker eller ?
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2005 - 20:57 #7
Jep.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2005 - 20:59 #8
Men også hvad det er der er i rækkerne - gemmer du heltal, tekst, eller måske lige frem blob's (f.eks. billeder). Det fylder alt sammen forskelligt.
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 21:04 #9
jeg gemmer slet ikke billeder, kun ren tekst og tal.. så du synes det er en god idé at jeg køber det til 39kr ?
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2005 - 21:12 #10
Prisen er da ok. Men hvis sitet bliver lige så stort og lige så pupulært som Eksperten, så kan jeg godt være lidt i tvivl om løsningen er god nok - f.eks. i form af svartider og den slags.

Jeg har imidlertid ingen personlige erfaringer mht. kvaliteten af Surftown og deres produkter, så det vil jeg helst undlade at udtale mig om.
Avatar billede udvikler Nybegynder
17. december 2005 - 21:33 #11
Okay, så takker jeg bare for dine svar :)