Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 20:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyhed på lille hjemmeside

Jeg vil godt lige have lidt hjælp til dette...

jeg prøver at få et lille nyheds system til at virke, men kan ikke :(

http://www.4u2x.dk/artikel.php?aid=22

Er der en der vil se hvad der er galt med dette ?

Mit problem er at jeg ikke kan se mine nyheder ??
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. december 2005 - 20:32 #1
Det ville hjælpe hvis du postede koden herind ?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 20:35 #2
Det er den samme code som er på det link jeg har send med....det er helt det samme jeg har lavet...
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 20:37 #3
Jeg har lavet min tabel
og lavet de 2 sider...
jeg kan godt lave nyhed, på opret_nyhed.php
men ikke se nyhed på den side jeg har lavet til det, som jeg har kaldt ( nyhed.php )
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. december 2005 - 20:42 #4
Ja undskyld jeg var lidt for hurtig på fingrene ;-)

For du id fra GET eller POST ? For REQUEST er ret så gammelt :)
prøv at rette det. Ellers prøv at ændre $_REQUEST[id] til $_REQUEST['id']
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 20:44 #5
jeg er helt grøn, så nu er det mig der beder dig om nogle koder :)
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 20:47 #6
jeg har lige lavet en gæstebog med SQL, og det virker super godt. Det første gang jeg har lavet en database, og den database jeg har lavet for min gæstebog, kan jeg se alle de post, der bliver skrevet ind.
Men på denne nyheds side bliver der ikke skrever noget ind i min database :S
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. december 2005 - 20:55 #7
Prøv:

<?
include("config.php");

mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass);
mysql_select_db($database);
$query = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE id='$_POST[id]'") or die (mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($query))
{
$nyhed = $row["overskrift"];
$nyheden = $row["tekst"];
$dato = $row["dato"];
echo "<b>$nyhed</b><p>$nyheden</p>";
}
?>

eller

<?
include("config.php");

mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass);
mysql_select_db($database);
$query = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE id='$_GET[id]'") or die (mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($query))
{
$nyhed = $row["overskrift"];
$nyheden = $row["tekst"];
$dato = $row["dato"];
echo "<b>$nyhed</b><p>$nyheden</p>";
}
?>
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 21:04 #8
det virker vist ikke.... den loader bare, men der sker ikke noget ?

....jeg har kaldt min tabel (mp_nyheder) og ikke (nyheder) men det har jeg vist rette i filen.
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 21:10 #9
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2005 - 21:14 #10
Med mindre du insistere på at lave dit eget, så syntes jeg at du skal installere www.WordPress.org det er et Blogging system, men sådan som jeg kan vurdere din side så lever det op til det du laver. Der er et hav af plugins og hacks og du kan lave dine egne!
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 21:32 #11
jeg ville godt bare have dette til at virke....og ikke andet... :)
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
16. december 2005 - 21:37 #12
*bip* ?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
31. marts 2010 - 11:15 #13
lukket