Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 12:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Super stabil smtp server søges til windows2000 server platform

Hej alle

Ja, det er i grunden ganske enkelt.

Jeg er på jagt efter noget SUPER STABILT smtp server software til min windows2000 server. Jeg har nu afprøvet en del løsninger, og hold kæft, hvor findes der meget lort.

Jeg håber nogen af jer, har erfaringer med en smtp server, der bare sparker RØV.

Anyone ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 12:23 #1
Jeg ønsker ikke at bruge den indbyggede smtp server i IIS´en !!!
Avatar billede screem_brille Novice
16. december 2005 - 12:35 #2
hvad sw har du prøvewt udover den ? (der er jo ingen grund til at nævne en masse sq som du måske allerede har prøvet) og må det koste noget osv.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:40 #3
Exchange ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 12:53 #4
må hellere end gerne koste noget !

jeg overdrev måske lidt, da jeg skrev at jeg havde prøvet en del. Har brugt IIS´ens smtp, Argosoft mailserver og netop afprøvet een der hed: Corporate SMTP Server, som også floppede totalt.

Ønsker ikke at installere Exchange server, blot for at få en SMTP server.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 12:53 #5
Skal måske nævne at det skal bruges i ISP sammenhæng. Der kommer altså til at trille RIGTIG mange mails igennem serveren.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:55 #6
Skal du selv lege ISP ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 14:12 #7
hmmm, ISP er nok ikke det rigtige ord, da det vel betyder internet udbyder. Jeg er webhotel udbyder og har pt. 250 kunder der gerne skulle kunne smtp´e problemfrit gennem min server.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 14:15 #8
Hvis du er webhotel udbyder hoster du vel også mailboksene?
Avatar billede anlsoft Nybegynder
16. december 2005 - 14:17 #9
http://www.alt-n.com er god.
http://www.squirrelmail.org  denne bruges af b-one.dk
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 14:39 #10
sup3rior >
Whats your point ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 14:40 #11
hmmm - er begyndt at afprøve MailEnable fra www.mailenable.com

Har nogen erfaringer med den ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 14:40 #12
nevermind - forsøgte bare at fange setuppet...

Men han se jeg er blevet slået af anlsoft :)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
16. december 2005 - 14:43 #13
anlsoft >
Interessant du nævner Mdaemon fra www.altn.com - Den er jeg også blevet anbefalet af andre. Måske jeg skulle kigge nærmere på den.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. december 2005 - 15:24 #14
Hvis der er et rimeligt uptime krav og det er til en internet-facing smtp server så er det useriøst i sig selv at bruge Windows.
En Linux med Qmail eller Postfix er hvad du skal bruge og så har du en helt gratis MTA som sparker mere røv og er mere stabil end noget kommercielt produkt til Windows.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:31 #15
brug for mere hjælp ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
08. februar 2007 - 23:09 #16
nej, beklager jeg ikke har vendt tilbage og lukket spørgsmålet tidligere.

Ønsker andre at få points ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. februar 2007 - 18:40 #17
lukker
Avatar billede strych9 Praktikant
09. februar 2007 - 18:59 #18
marker hans navn i boksen nederst og klik accepter.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. februar 2007 - 19:00 #19
ok, good job ;)