Avatar billede jagd Nybegynder
15. december 2005 - 22:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Limited or no connectivity", med mindre netværket er ubeskyttet?

Hej.

Jeg har fornylig købt en D-link DI-624 - 108Mbps SuperG Trådløs Bredbåndsrouter. Jeg har to bærbare, den gerne skal fungere sammen med. Begge kører på 802.11g.

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få forbindelse til det trådløse netværk, når jeg har beskyttelse på. Jeg bruger WPA-PSK, og den vælger automatisk TKIP, under properties på netværket. Når jeg prøver, får jeg beskeden "Limited or no connectivity".
Hvis jeg fjerner beskyttelsen, kan den godt få forbindelse.
Det besynderlige består i, at jeg sagtens kan få forbindelse, hvis der er forbindelse til LAN'et. Dvs, hvis jeg sætter netkablet til, og prøver at forbinde til WLAN'et, virker det helt fint. Piller jeg så LAN kablet ud, disconnecter WLAN'et, og prøver at connecte igen, siger den "Limited or no connectivity".

Jeg håber det er oplysninger nok. På forhånd tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2005 - 02:44 #1
Prøv at deaktivere superG i routeren.

Hvis du dobbeltklikker på trådløs netværksforbindelse ikon nederst til højre, og vælger egenskaber. Tryk på trådløse netværk, og under foretrukne netværk markerer du dit netværk, og trykker på egenskaber. Hvad siger den der om netværksnøglen ?
Avatar billede jagd Nybegynder
16. december 2005 - 07:26 #2
Den siger:
Network Authentication: WPA-PSK
Dataencryption: TKIP
Under "Network key" er der to prikker MINDRE end i den key jeg har valgt. Lidt som om den ikke gemmer den rigtige key. Samme problem fremkommer når jeg manuelt indtaster key både under properties og efter et manuelt connect forsøg

Det hjalp ikke noget at deaktivere superG i routeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2005 - 12:02 #3
prøv at gå ind i routeren, og tast dit password ind igen, ned denne gang udelader du de sidste 2 karakterer.
Du gør det samme på din maskine under det med netværksnøgle, og her udelader du også de sidste 2 karakterer. Derefter kan du prøve at oprette forbindelse.

Det kan jo være, at du anvender er password, som er 2 karakterere for langt.
Avatar billede jagd Nybegynder
16. december 2005 - 19:11 #4
Det virkede heller ikke. Desværre.

Men hvis det er årsagen, hvorfor virker det så, når LAN'et er tilsluttet?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. december 2005 - 14:18 #5
Lan og trådløs er 2 forskellige netværksforbindelser, og derfor er de sat op seperat på din maskine.

Du kunne prøve guiden trådløs netværk, som lugger i kontrolpanelet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 11:57 #6
Er du kommet videre ?
Avatar billede jagd Nybegynder
21. december 2005 - 13:01 #7
Hehe, undskyld min inaktivitet de sidste dage. En eksamen og et internet nedbrud (Fra ISP's side), gjorde min deltagelse lidt svær.

Jeg er ikke kommet videre, i den forstand at jeg stadig ikke kan få forbindelse med en WPA kryptering. Ved en WEP kryptering kan jeg dog godt. Nu ligger humlen i at jeg ikke kan få den til selv at huske netværksnøglen. Og en 128bits WEP nøgle, er karaktere fra a-f og 0-9, og 26 af slagsen. Lidt for irriterende at skulle skrive hver gang.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. januar 2006 - 15:36 #8
Du skal sætte WPA/PSK ind i routerens opsætning med et password. Du vil så kunne logge på routeren med dette password fra den bærbare.
Avatar billede jagd Nybegynder
02. januar 2006 - 17:55 #9
Det har jeg gjort. Det virker stadig ikke. Jeg har sat routeren til WPA/PSK, skrevet password ind, og gjort det samme under "Network settings". Jeg har fået det til at virke, ved at bruge WEP kryptering.

Umiddelbart vil jeg mene, at jeg har gjort hvad man skal, for at få WPA til at fungere. Hvis du har nogle typiske fejl, eller lign. ville det være behjælpeligt :)
Avatar billede jagd Nybegynder
28. november 2009 - 22:11 #10
Jeg prøver at få lukket indlægget efter mildest talt lang tid.
Avatar billede jagd Nybegynder
28. november 2009 - 22:12 #11
Beklager manglen af point til DragonKnight. Kunne ikke finde ud af at få lukket tråden og tildele point.