Avatar billede herman01753 Nybegynder
14. december 2005 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg en eksisterende sybase-database C2 kompatibel

Hvis man læser i sybase anywhere hjælp kan det ses hvis man søger på C2 security, hvordan man opretter en database, så denne er C2 sikkerhedskompatibel. er der nogen måde hvorpå man med en eksisterende database som ikke er C2 kompatibel kan få denne konverteret til at overholde denne standard.

se evt afsnittet om create database på http://sybooks.sybase.com/onlinebooks/group-sas/awg0802e/dbseen8/@Generic__BookTextView/504;pt=498

Har fundet en side om stored procedures, men kan ikke rigtg finde noget jeg synes passer, men skriver lige et link alligevel:
http://www.nii.co.in/resources/Sybase.pdf

Det skal siges jeg bruger sybase anywhere 9
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2005 - 21:24 #1
Hvorfor skal du bruge C2 ?

Det er godt nok mange år siden jeg sidst har hørt om det.
Avatar billede herman01753 Nybegynder
15. december 2005 - 09:06 #2
Hej Arne_v,
C2 er jo ikke andet end en sikkerhedskonfiguration, og nogle institutioner arbejder med setup, hvor det er et krav at bruge C2. Der er såmænd ikke anden forklaring end det. kender du løsningen på mit problem?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2005 - 00:42 #3
jeg ved udmærket hvad C2 er

min pointe er at TCSEC (orange book) er forældet idag så jeg kan ikke se
nogen grund til at ønske det og at nyere produkter ikke bliver godkendt efter den
og at det derfor måske heller ikke er muligt

alt jeg ved om C2, B1 etc. et fra styre systemer ikke databaser
Avatar billede herman01753 Nybegynder
20. december 2005 - 10:06 #4
Ok. Nu ved jeg ikke om du har en Sybase installation, men hvis man kigger i online hjælpen og søger på C2 security, kan man som jeg skrev i spørgsmålet, få oplysninger om hvordan man kan oprettet en database som er sikker.

Jeg har fundet ud af at man kan eksportere en database til filsystemet, og så oprette en  sikker database, for derefter at importere indholdet dertil. På den måde har man ad omveje skabt en C2 sikret database. Jeg ville sådan set bare vide om nogen ved om det er muligt f.eks. at fyre en kommando af på databasen, sybase, stored procedures eller andet for at konvertere en eksisterende database til C2 sikret udgave. Eftersom jeg har et krav om at databasen skal være sikret, er det ikke i mine hænder om standarden er forældet, god eller dårlig.
Avatar billede herman01753 Nybegynder
03. juli 2006 - 14:40 #5
lukker, fandt ikke andre løsninger end workaround