Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 11:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win2k fejler i opdatering

Er det kun her, eller fejler Win2k alvorligt med opdateringen..? Jeg har ingen problemer derhjemme (med Windows XP Pro på en computer, og Windows XP Home på en anden), men på min arbejdsplads bliver det ikke opdateret ordentligt.
Fx hvis jeg har svaret på et spørgsmål, står flaget stadigvæk til at være grønt, indtil lidt tid efter, hvor det så bliver gult.. Så hvis (jeg går ud fra) brugeren svarer, bliver flaget blåt, men inde i selve spørgsmålet står der ikke accepteret/afvist svar - kun Svar..
Spørgsmålene bliver ikke opdateret hele tiden.. Boksen i venstre side viser til tider spørgsmål, som endnu ikke er kommet på listen i "Spørgsmåloversigt"..
Desuden har jeg givet en kommentar til en artikel, som jeg ikke kunne se før flere dage efter jeg havde oprettet den kommentar. Hjemme på min computer, kunne jeg sagtens se den og en masse andres kommentarer, men nu kan jeg kun se min egen kommentar her..
Andre der har set denne fejl?
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 11:55 #1
fx nu kunne jeg ikke se dette spørgsmål på listen, uden at jeg gik ind under Eksperten kategorien.. o.O
Avatar billede boxer Nybegynder
14. december 2005 - 12:19 #2
Det er det samme her med en XP.
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 12:21 #3
hmm.. jeg har ellers ingen problemer derhjemme med min xp.. er det xp home..? fordi på det sidste har jeg kun tjekket med min brors computer, som er xp pro..
Avatar billede snowball Novice
14. december 2005 - 12:30 #4
Det er fordi informationerne bliver gemt (cached) i et kort stykke tid for at den ikke skal hente alle informationerne fra databasen hver gang siden skal vises. Derfor vil du ofte opleve at siderne ikke er helt up-to-date lige med det samme som du også selv nævner. Det er altså ikke en decidered fejl, men et bevist valg for ikke at belaste systemet så meget. Det har derfor heller ikke nogen med din PC at gøre.

Det forklarer dog ikke hvorfor din vurdering af en artikel er så lang tid om at komme frem - det burde den ikke være.
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 13:23 #5
snowball > åbenbart var den jo kommet frem, siden jeg kunne se den på min anden computer.. jeg kan ikke se den fra windows 2000, men fra windows xp..
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 13:24 #6
så kan jeg også tilføje at lige nu sidder jeg i et bibliotek med win xp, og her kan jeg se alle kommentarerne... ( artiklen jeg hentyder til er http://www.eksperten.dk/artikler/863 )
Men når jeg sidder på en win2k, kan jeg kun se min (den første)
Avatar billede snowball Novice
14. december 2005 - 13:36 #7
Har du prøvet at tømme din Temporary Internet Files folder på PC'en hvor du har problemet?
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 16:03 #8
det gør jeg regulært med EmpTemp... o.O
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 16:10 #9
det ser ud til at det kun er den anden computer, så det må vel være noget lignende.. jeg prøver lige at se på det..
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 16:23 #10
hrm... meget mystisk.. der var på ingen tid kommet næsten 10.000 Temporary Internet Files på pc'en.. såeh.. det var derfor :P så jeg lukker bare her.. tak for hjælpen :-)