Avatar billede jackass- Nybegynder
12. december 2005 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MMC kort til Nokia 6230i

Hej,

Jeg står og mangler et MMC kort. Det ser ud til der findes lidt forskellige typer;

MMC
MMC Mobile
MMC+ (som også kaldes MMCplus eller MMC4.0)

Nokia bekræfter, at MMC og MMC Mobile virker i telefonen, men ikke at MMC+ gør.

MMC/MMC Mobile har en dataoverførselshastighed på 1,6 MB/s hvorimod MMC+ er 11 MB/s.

Er der nogen der har prøvet med et MMC+ kort, om det virker?

Kingston skriver fx: "..With support for the latest digital cameras and mobile device designs, Kingston's MMCPlus storage cards operate at faster clock speeds and support wider bus-widths (x1, x4, x8 bit) to enable more data intensive content. In addition, all KTC MMCplus solutions are backwards-compatible with previous MMC standard host devices.."

..men det er jo blot kort-producentens melding. Nokia siger at det ikke virker, men at "hvis jeg kender nogen der har et, kunne jeg jo prøve det" - hvilket i mine ører betyder "øøh det har jeg ikke en skid forstand på".

Nogen der kan be-/afkræfte? :)

Mvh
/jack
Avatar billede udvikler Nybegynder
12. december 2005 - 14:41 #2
Og efter hvad jeg har læst og hørt så virker alle "mini" memory cards på 6230/6230i så jo, du burde godt kunne bruge det :)

evt. kig her: http://www.eksperten.dk/spm/633698
Avatar billede jackass- Nybegynder
09. januar 2006 - 12:14 #3
i øvrigt er proshup.dk billigste sted jeg har fundet.. og de leverede fra dag til dag.