Avatar billede trumf Nybegynder
10. december 2005 - 23:29 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Design af logo

Hejsa E

Jeg står og mangler et nyt logo til www.vinguide.net
Pt bruges en vinklase men det er jo ret trivielt og en vinflaske bruges af alle de andre.

Logoet skal bruges både som thump oppe i venstre hjørne i et program, på visitkort, brevpapir, en trøje og på bannere osv.

Jeg har selv noget i tankerne som en mellemting mellem det orange noget der kørte på DR2 for et par månender siden og Sony ericssons logo, men jeg er ikke så grafisk minded, så der er helt frie hænder.

Der skal helst ikke være gradient i farverne for så koster det en bondegård at lave det på tryk. Der behøver i det hele taget ikke være for mange farver, og farverne på vinguide behøver ikke at blive brugt, bare det passer ind på siden.

Jeg glæder mig til at se noget kreativt :)
På forhånd tak
Avatar billede mjl Nybegynder
11. december 2005 - 09:03 #1
Logo-designere, ville måske gerne tjene nogle danske kroner på dette projekt - tror ikke man gør det for points. Ellers har jeg en hæk der skal klippes for 150 points! :)
Avatar billede weblex Nybegynder
11. december 2005 - 09:30 #2
Er det ikke lidt sent at klippe hæk?
Avatar billede mjl Nybegynder
11. december 2005 - 09:32 #3
Tjo...måske :)
Avatar billede weblex Nybegynder
11. december 2005 - 09:35 #4
:)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 11:24 #5
Hvad med det her:

http://aspdotnet.dk/vinguidedotnet.gif

Vh Nicki
Avatar billede helle100 Nybegynder
11. december 2005 - 12:24 #6
Avatar billede trumf Nybegynder
11. december 2005 - 12:46 #7
Ja, jeg har også overvejet den meget grundigt, og kom til den konklusion at nogen nok ville hjælpe. VinGuide er ukommerciel og har i ordets betydning ikke indtægter. Andre ordninger kunne arrangeres, men nu skal man jo holde sig til exp's regler og da jeg nu har oprettet spørgsmålet, så vil jeg da lige se om der kommer noget.
Jeg bryder mig ikke om at virke fedtet, jeg har nok været lidt naiv :)
Hvad er en rimelig pris ?

Nicki>
Det er virkelig flot og jeg kunne sagtens overveje at bruge det, men det er ikke et banner jeg efterspørger, det er "kun" et logo, altså noget i stedet for den vinklase der er ude i højre side.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 12:55 #8
Så kan jeg nok ikke hjælpe. Logo kreering er ikke en af mine forcer :D

Held og lykke med det.. du skal nok finde en herinde der er mere kvalificeret.

Vh
Avatar billede trumf Nybegynder
11. december 2005 - 13:34 #9
Nicki>
Du har allerede hjulpet, for jeg er i gang med at overveje om der skal sådan en lille vinranke ind på siden. Det er en god ide du kom med der ;-)

Helle>
Det er meget stilrent og lækkert rent grafisk.
Men en proptrækker bruges b.la. af vinspionen...
en flaske, et glas, en proptrækker, en vinklase, en vintønde.... bliver alle brugt af andre. Jeg ved godt at man godt må bruge motiver der allerede er brugt, men jeg kunne godt tænke mig noget som ikke brugt. (Der er rigtigt mange sider magen til min)
Måske et tegn af en eller anden art. Logoet vil altid blive ledsaget af navnet så associationen med vin vil vel altid være der ???
Jeg ved godt at jeg er besværlig, specielt fordi jeg ikke er god nok til at se hvad jeg har brug for, men belær mig...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 14:17 #10
Jeg har lige givet det et forsøg..

http://aspdotnet.dk/logo1.gif
http://aspdotnet.dk/logo2.gif

Se om du kan bruge det

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 14:31 #11
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 14:38 #12
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 16:25 #13
er det noget du kan bruge
Avatar billede trumf Nybegynder
11. december 2005 - 21:08 #14
Jeg kan godt bruge vinrankerne, men ikke logoet. Jeg har vist det til nogle forskellige mennesker, og nogle mener det minder om den der er på genbrugsflaskerne og ikke minder så meget om vin. Jeg kan dog godt se ideen, som er udemærket, men når der er de andre associationer ligger det for tæt på til at være unik nok til mit formål.
Avatar billede stone Forsker
13. december 2005 - 18:11 #15
synes at innercitydk eksempel er flot og stilrent men skyggerne skulle væk.
Avatar billede trumf Nybegynder
13. december 2005 - 19:34 #16
Det synes jeg også, det synes jeg de begge er :)

Lige et par spørgsmål:
Kan jeg henvise hertil hvis nogen spørger hvor jeg har fået ideen fra hvis jeg bruger jeres billeder ?
Kan jeg få en psd eller noget ?
Avatar billede trumf Nybegynder
13. december 2005 - 19:36 #17
Jeg tænker specielt på vinrankerne hvis de bruges alene...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. december 2005 - 11:17 #18
Ja bare gør det

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. december 2005 - 11:18 #19
og ja skriv din mail så sender jeg psd filen.. vil du kun have rankerne?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. december 2005 - 11:23 #20
Lige en remark.. Idéen med logoet var at vise at Vinguide kommer hele vejen "rundt om vinen".. Genbrugslogoet ser sådan her ud: http://www.southplainfieldnj.com/Recycling/recycle.jpg

Bare en tanke :D

Vh
Avatar billede trumf Nybegynder
16. december 2005 - 12:44 #21
rc på c-online dot dk

Vinrankerne alene er bare fint, og proptrækkeren fra helle.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. december 2005 - 09:10 #22
så er den sendt undskyld forsinkelsen, jeg har ret travlt med eksamen for tiden :P
Avatar billede trumf Nybegynder
23. december 2005 - 14:16 #23
Jeg siger mange tak for hjælpen og god jul :)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2006 - 15:01 #24
Hej

Har set at du tidligere her på forummet har hjulpet med at lave logo og vil høre om du skulle have mulighed for at hjælpe med at designe et til mig, da jeg selv er gået i stå. Min side handler om antivirus og sikkerhed på nettet og hedder NetCop.dk, så hvis du skulle have tid til at komme med en ide, så vil jeg blive glad/taknemmelig.
mvh
Johnny