Avatar billede tdktman Juniormester
10. december 2005 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wireless problemer

Hej jeg har lidt problemer med at få forbindelse med min trådløse internetforbindelse.

DATA:
Dell inspiron 2660 labtop
Sandberg G54 trådløst netkort
Zyxel G2000 Router

Det har virket perfekt indtil fornylig hvor jeg har villet sikre mit netværk med WEP kryptering. Alt virkede også fint efter jeg havde slået det til, men så begyndet forbindelsen pludseligt og falde ud hele tiden.
Jeg prøvede alt, enda og slå wep kryperingen fra igen, men forbindelse blev ved med og hoppe af og på.
Der står at signalet til routeren er "execellent" og så er der forbindelse i måske 5 sek, hvorefter den diconnector, og så starter forfra.

Er der nogen der har haft sammen problem?

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette, fordi det er til og blive sindsyg over.
Tak

Mvh

Thomas
Avatar billede tdktman Juniormester
10. december 2005 - 16:15 #1
Jeg har erfaret endnu en ting.

Hvis jeg holder forbindelsen "igang" så disconnector den ikke. Det er så snart der ikke er noget trafik over nettet at den afbryder, for så at forbinde igen.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede jetbil Nybegynder
11. december 2005 - 15:52 #2
Har du prøvet andre mærker end Sandberg mht. trådløst netværkskort? Nogle "billige" mærker er bare FOR dårlige, og kan give lign. problemer.
Avatar billede tdktman Juniormester
11. december 2005 - 20:37 #3
Jeg har kun prøvet Sandberg. Det var da også det dyreste der var i butikken.

Det bruger Ralink drivers

Kan man bruge andre drivers til Sandberg?