Avatar billede brian-johansen Nybegynder
10. december 2005 - 11:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde tegn i word dokument

Hej,

Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en macro der kan finde et bestemt tegn i et dokument fx. *

Jeg har prøvet at sætte lidt kode sammen jeg har næsten ingen erfaring med vba, så det er lidt svært at gennemskue hvad der går galt.

jeg har skrevet det her kode:
Sub Find()
Dim strText As String

  If Len(Selection.Text) = 1 Then
      strText = "*"
  End If
  Selection.Find.Execute

End Sub

Det er en blanding af noget kode jeg har fundet på Microsoft's hjemmeside.

Mvh Brian
10. december 2005 - 11:22 #1
Nu er det jo en opgave, som du har fået, så skal du næsten også ha fornøjelsen af selv at løse den.

1) Hvordan ville du gøre, hvis ikke du skulle bruge VBA?
  - Rediger->Søg
2) Slå makrobåndoptageren til
  - Funktioner->Makro->Indspil ny makro
  - Husk at vælge "Gem makro i" - det dokument du arbejder i
3) Udfør søgningen efter dit tegn
4) Stop makrobåndoptageren
5) Kig på den kode som word har lavet til dig.
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
10. december 2005 - 11:49 #2
Kanon!, Mange tak for hjælpen, det virkede med det sammen.
Det må sige er et rimelig genialt værktøj, de der har fået lagt ind :D

Mvh Brian
10. december 2005 - 13:02 #3
Værktøjet er OK til nogen ting, og ikke for godt til andre - men det giver ofte en fin indgang til VBA. Du kan finde enkelte tips og tricks her http://www.smartoffice.dk/Tips/LibraryIndex.asp?App=All bla. et lille skriv/guide omkring VBA editoren.

God fornøjelse