Avatar billede granner Nybegynder
09. december 2005 - 14:49 Der er 7 kommentarer

Links i forbindelse med picture

Jeg har en notes database, hvor jeg har tilføjet nogle links på et billed. Billedet er en Visio fil, vedhæftet som attachment.
Mit problem er at hver gang jeg skal ind og rette i billedet, så skal jeg oprette alle links på ny. Det er utrolig tidskrævende og træls.
Er der ikke en der har en smart idé??
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2005 - 14:54 #1
Det lyder lidt mærkeligt. Hvordan knytter du links til et filbilag, der ligger i et RT-felt? Umiddelbart lyder det ikke som "løsningen".

Mener du at du har "OLE"-embedded billedet?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
09. december 2005 - 15:02 #2
Links'ne er vel "objecter"/tegninger hen over billedet. De forsvinder med billedet. Løsningen er måske at lægge dine links ind i Visio og så lade billedet være et "aktivt" OLE object som jogii er inde på...?!
Avatar billede granner Nybegynder
09. december 2005 - 16:01 #3
Det lyder som noget af det rigtige, cdelicht.
Kan du komme med lidt flere detaljer.
Links'en anvendes - som du er inde på - som objekter hen over billedet.
Der er en split window feature i notes databasen, således at man når man klikker på et links, viser en tilhørende tekst i den nederste del af vinduet.
Hvis man overføre links til Visio, kan denne feature vil ikke bruges?
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2005 - 16:06 #4
Hvilken version af Notes bruger du?
Avatar billede jogii Nybegynder
09. december 2005 - 16:10 #5
Hvad mener du med "attachment"? Det er vel et "billede/bitmap" som du copy/paster/importer, og ikke et ægte Visio-dokument?

I nyere versioner af Notes kan man klikke på et bitmap og vælge "replace picture", hvis du er heldig vil dette bibeholde de angivne "hotlinks/maps"
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. december 2005 - 11:57 #6
Ellers - hvis billedet er copy/pasted/imported ind på en formular - kan du istedet lægge det som shared ressource - pictures i db'en og hente det ind som baggrundsbillede på formularen, og så copy/paste/importere et transparent billede -uden noget på - ind på formularen, som du så kan lave dine hotspots på. Derefter er det bare at refreshe eller udskifte (afhængigt af Notesversion) imaget i shared ressources og dine hotspot er uberørt.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. januar 2006 - 22:26 #7
Lykkedes det ?