Avatar billede josephine2 Nybegynder
08. december 2005 - 20:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IP telefoni - 2 adaptere på samme router - findes der en trådløs

Hej, Har IP-telefoni via trådløs router. Skal bruge et separat telefonnr. + telefon til anden ende af huset. Man kan vel godt sætte 2 adaptere i hver sin port ( i min linksys trådløse router) - og så er telefonnummeret vel konfigureret til adapteren (jeg har ikke fast Ip-adresse). Men kablet ville blive alenlangt: er der nogen der ved hvor langt et kabel må være + findes der en trådløs ip-adapter ?  Eller har andre gode ideer til løsning af ovenstående. PFT.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2005 - 21:08 #1
hvorfor ikke bare benytte de oprindelige telefon stik i huset! Og slutte flere telefoner på den port du har?
Avatar billede josephine2 Nybegynder
08. december 2005 - 21:47 #2
Ikke helt med på spørgsmålet. Har ingen fastnet linie længere - har kun IP-telefoni (via webspeed/kabeltv).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. december 2005 - 08:01 #3
De gamle ledninger der ligger i huset fra den gang der var fastnet kan bruges.

Det afhænger af hvordan du får bredbånd. Men de gamle telefon ledninger der ligger i huset/lejligheden kan bruges endnu. Forbindelsen ud til TDC's net skal klippes, for at undgå forstyrrelse (selvfølgelig ikke hvis du får bredbånd den vej) her efter kan IP telefoni adapteren kobles på dine kabler og alle de gamle telefon stik vil nu kunne bruges til telefoner.
Avatar billede josephine2 Nybegynder
09. december 2005 - 22:40 #4
Desværre kan de ikke bruges her. Linien bruges til ADSL ! (ikke det IP-telefonien kører på - det er weebspeed).... Det lyder ellers spændende at man kan bruge det. Men andre forslag modtages med stor interesse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2005 - 10:14 #5
Kablets længde afhænger af den IP-adapter du bruger. Men en 30-40 meter er ikke urealistisk. Telefonnummeret er ganske rigtigt knyttet til adapteren (hardware/MAC adressen).

Men langt nemmere må da være at købe et sæt trådløse telefoner og sætte på adapteren. Så kan du tage telefonerne med derhen du har lyst.

Eller, ja, der findes trådløse IP-telefoner. Jeg tror faktisk Aldi havde en Wi-Fi IP telefon her for ganske nyligt. Ellers har Zyxel en af slagsen: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79388
Avatar billede josephine2 Nybegynder
11. december 2005 - 19:34 #6
Jeps - det er selvfølgelig det jeg skal gøre. MEN er lidt i tvivl om min trådløse router understøtter at 2 porte skal kunne ip-telefonere samtidigt. Jeg har en Linksys WRT54G m. 4 porte. Hvis nogen ligger inde med viden om dette - så er der point igen.
Avatar billede josephine2 Nybegynder
11. december 2005 - 19:49 #7
Skal nok tildele point asap - men kan ikke lige huske hvor/hvordan jeg gør det...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2005 - 20:24 #8
Din router skal nok kunne håndtere det. Det er jo i princippet bare som at sætte endnu en PC på netværket. Du kunne også sætte 10 stykker på (men så skal du nok have en switch til udviddelse af antallet af porte :-)

For at du kan fordele points, kræver det at vi lægger svar, og ikke kun "kommentarer". Jeg lægger et svar nu, og hvis du vil give til James_t_dk også, skal han lægge et svar.
Avatar billede josephine2 Nybegynder
11. december 2005 - 22:18 #9
100 point til ole. 25 til james t for den gode ide, som desværre ikke kan bruges her......
Avatar billede josephine2 Nybegynder
11. december 2005 - 22:20 #10
nå det blev 125 til ole - og 25 til james hvis han lægger et svar....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. december 2005 - 12:06 #11
det er fint som det er
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2005 - 21:44 #12
Jeg takker - og som altid kan points sendes videre/retur, hvis nogen ønsker det.... :-)