Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. december 2005 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Svenske og Norske postnumre

Jeg har ledt "overalt" på nettet efter en liste over alle svenske og norske postnumre...

Jeg fandt da også flere hits, bl.a. her på eksperten - men indtil videre har jeg kun fundet steder hvor man kan søge efter et enkelt postnummer ad gangen, eller døde links.

Jeg fandt også et program fra det svenske postvæsen hvor man kan downloade et program med alle postnumre i - problemet er bare at jeg ikke kan udtrække postnumrene fra dens database..

Så jeg mangler som sagt en liste over postnumre med tilhørende bynavne i sverige og norge - formatet er ikke super vigtigt, excel, access, csv, sql eller hvad det nu kunne være - så længe der er en måde at trække data ud af filen/listen...
Avatar billede vejmand Juniormester
06. december 2005 - 13:11 #1
I denne tråd er der én der har lavet noget til de svenske, ved ikke om det noget du kan bruge. Jeg har ikke selv hentet det.

http://activedeveloper.dk/forum/forum.asp?mid=66616&page=11
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. december 2005 - 17:14 #2
Okay rigtig rigtig fedt, det dækker ihvertfald mit behov for de Svenske postnumre - så mangler jeg kun de Norske.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. december 2005 - 17:17 #3
Der har jeg desværre ikke kunnet finde noget tilsvarende.
Håber der kommer én forbi med de norske.  c",)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. december 2005 - 17:19 #4
okay, jeg skal nok sørge for at du får din andel points!
Avatar billede angelenglen Nybegynder
07. december 2005 - 09:42 #5
Jeg fandt et andet spg med norske postnumre :-)

http://www.eksperten.dk/spm/161693
Avatar billede angelenglen Nybegynder
07. december 2005 - 09:44 #6
For en god ordens skyld, kommer URL'erne direkte her:

http://www.msoffice.dk/download/SE_Zipcodes.zip

http://epab.posten.no/Norsk/Nedlasting/_Files/PostNrSS.txt
(Rename til PostNrSS.CSV efter download)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 09:45 #7
Okay, tak for point.  c",)