Avatar billede huset Praktikant
05. december 2005 - 14:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Google adds

Kan nogen sætte mig lidt ind i dette, for synes ikke en google søgning giver hverken hoved eller hale.

Søger personlig erfaring
Avatar billede Chewie Novice
05. december 2005 - 14:44 #1
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 15:17 #2
eller mener du www.google.dk/adsense ?

Adwords er til at reklamere for din side på google og andre sider
Adsense er til at vise reklamer på din side fra andre annoncører
Avatar billede huset Praktikant
05. december 2005 - 16:45 #3
Første link virker ikke.

Det jeg mener er google reklamer på min hjemmeside..lidt som å¨gratispsil.dk osv eller de reklamer i siden på www.google.dk
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 16:56 #4
det hedder google adsense, ved sjovhilsen.dks link skal du bare fjerne den sidste slash

Men google adsense fungere på den måde du opretter en konto på det link jeg skrev, der går lige noget tid før den bliver godkendt da de skal tjekke dit site igennem.

Når den er godkendt opretter du en annonce i systemet, og får noget kode der skal placeres på din hjemmeside. Der er en guide til hvordan man laver korrekte farver og alt i selve systemet.

Så det er nu megt simpelt.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 16:59 #5
når du så er sat lidt ind i systemet kan du begynde at lege med kanaler, altså dele dine forskellige ads op i forskellige kanaler, så du kan filtrer ud i din rapport om hvor mange penge du har tjent.

På den måde kan du finde ud af hvilke placeringer der giver bedst, hvilke farver og sådan.
Avatar billede huset Praktikant
05. december 2005 - 17:29 #6
Altså godt nok noget man kan tjene penge på?
Også UDEN det smadre designet totalt
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 17:44 #7
ja der kan sagtens tjenes penge på det, jeg vil vove at påstå det virker bedre end gammeldags bannere, især fordi folk er begyndt at blive blinde for den slags.

Men om du tjener noget afhænger meget af dine placeringer, og dine farvevalg.

Alle farverne kan ændres som du ønsker, til hvilke som helst farve, derudover er der en 12-15 forskellige formater ( hæng mig ikke op på tallet ) så der skulle være rig mulighed for at finde nogle formater der passer ind på din hjemmeside.

Indtjeningen afhænger også af den branche du er i, hvis der er stor konkurrence på adwords ( dem som reklamere på google ) inden for din branche vil din indtjening med adsense også blive større, da du modtager en procentdel af det adwords annoncører betaler pr klik.

Og da det kører på klikbasis kræver det naturligvis også du har besøgende :)

Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen, ellers er der på www.webmasterworld.com et super forum for google adsense, hvor der også sidder en advisor fra google der rågiver.

Hvis du hellere vil på dansk kan du spørge inde på www.amino.dk hvor Mikkel DeMib, som i mine øjne er en af danmarks bedste SEO folk. Han deltager aktivt på amino, og er derfor nem at fange derinde.

Held og lykke med det.
Avatar billede huset Praktikant
05. december 2005 - 18:02 #8
Tak for rigtig god rådgivning. Må lige slå snuden forbi det forum.

Smid et svar :D
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 18:05 #9
jamn så får du et svar :) glad for du kunne bruge det
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 18:05 #10
ups
Avatar billede huset Praktikant
05. december 2005 - 18:08 #11
Takker Martin
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 20:33 #12
http://adsense.blogspot.com/ her kan du også få lidt baggrundsviden og gode råd.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. december 2005 - 20:47 #13
en anden god side er www.jensense.com

Bloggen er lavet af en af de mest aktive inden for den slags, og du vil støde på brugernavnet jenstar overalt på SEO debatter, ofte også som moderator.

Det er ikke kun adsense, men gennerelt contextual advertising