Avatar billede ameq Nybegynder
01. december 2005 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til booking forsprøgelse

Hej
Jeg har en tabel hvor jeg har en startdato, starttid, slutdato og sluttid. Når jeg så laver en booking i mit system skal jeg jo check om der finde en booking i forvejen. F.eks hvis jeg har en booking i tabellen som hedder 0800 til 1200 i dag og hvis jeg prøver at booking en 0900 til 1300 så skal den melde en fejl eller bare udskrive de bookinger som finde

Håber i forstå =)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 07:39 #1
Først ville jeg sørge for at bookiner foregik på et flet datetime således at du kun behøver at sammenligne på to felter men eller må ideen være noget i nærheden af:

WHERE tryDatetime BETWEEN startDatetime AND stopDatetime OR tryStoptime BETWEEN startDatetime AND stopDatetime

Ovenstående where giver resultat, hvis du ikke kan foretage booking. Ideen er at hvis den nye bookings start eller stop datotid ligger mellem en allerede eksisterende booking så kan du ikke lave booking.

Var det sådan noget du ledte efter??
Avatar billede ameq Nybegynder
04. december 2005 - 09:55 #2
ja tak det var lige between jeg ledte efter =)

kommer du med et svar?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 15:39 #3
svar ;)
Avatar billede ameq Nybegynder
04. december 2005 - 15:49 #4
tak for hjælpen