Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
30. november 2005 - 16:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

W-LAN fordel og ulemper?

Hej eksperter

Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg har brug for at vide hvilke fordele og ulemper der er ved W-lan. Såsom rækkevide, hvor meget mure blokerer, driftsikkerhed, sikkerhed osv.

Nogle der lige gidder og smække en hurtig liste sammen?

på forhånd tak
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
30. november 2005 - 17:06 #1
Fordele:
Ingen ledninger

Ulemper:
Ustabilt ( 5ghz net er lidt bedre, og det er også næsten muligt at lave en helt stabil )
MEGET langsommere (108 mbps er nok ikke mere end 20 mbps i de fleste tilfælde, hvorimod 1 gbps lan ca. er 400 mbps (alt efter netkort og computer))
Rækkevide som du selv nævner
Til dels sikkerhed (Er blevet langt bedre med WPA, men det er jo stadig muligt at bryde ind i det)
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
30. november 2005 - 17:06 #2
Ingen ledninger (Godt til fx bærbar)
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
30. november 2005 - 17:15 #3
ok tak.. hvis du lige smider et "svar" giver jeg dig point :-)
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
30. november 2005 - 17:16 #4
cool cool danke