Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
6 løsninger

Vedr. Microsoft Word

Er der nogen der ved hvordan man sætter en adresse på et brev (C5) så det sidder nøjagtigt lige i midten i Word? Jeg går ind i Funktioner - Breve og forsendelser - konvolutter og etiketter - trykker på konvolutter og stiller den på auto. Men adressen står dog ikke altid lige i midten? Håber I ved det!

mvh

Christian
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. november 2005 - 10:57 #1
Jeg bruger Word 2003. Når jeg har valgt fanen "konvulutter" vælger jeg "Indstillinger" og istedet for at vælge "auto" kan jeg justere teksten ved hjælp af pilene op og ned. Det kan godt være at du skal forsøge med forskellige afstande, men grafikken viser nogenlunde hvor teksten kommer til at stå.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 11:04 #2
Dvs hver gang jeg skal skrive en adresse skal man ind i indstillinger? Hvis man nu har 100 adresser som er forskellig i størrelse (bredde og højde) så tager det en evighed! Jeg troede den automatiske funktion sørgede for at placere adressen lige i midten af brevet? så det det midterste punkt i adressen blev det midterste punkt i brevet?? Jeg bruger også selv Word 2003!

mvh
Christian
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. november 2005 - 11:30 #3
Denne "opskrift" har jeg fundet i Word2003-hjælp ved at skrive "Kuvert indstilling" i søgelinien - håber dette kan hjælpe dig:
En ændring af formateringen af en adresse fra dialogboksen Konvolutter og etiketter ændrer ikke formateringen permanent. Hvis den skal ændres permanent, skal du ændre typografien Modtageradres-se eller Afsenderadresse.
Sådan gør du
1.    Klik på Typografier og formatering på værktøjslinjen Formatering.
2.    Klik på Alle i boksen Vis nederst i opgaveruden.
3.    Højreklik på enten Modtageradresse eller Afsenderadresse, og klik derefter på Rediger.
4.    Vælg de ønskede indstillinger. Hvis du vil have vist flere indstillinger, skal du klikke på For-mater og derefter på det attribut, du vil ændre, f.eks. Skrifttype.
Klik på OK, når du har ændret hvert enkelt attribut, og gentag proceduren, hvis du vil ændre flere attributter.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 11:39 #4
Tak for hjælp. Jeg fandt dog ikke en måde så den automatisk placerede adressen midt på konvolutten! Formateringen ændrer vist blot standard, typografi, tekststørrelse etc? Måske findes den mulighed slet ikke i word, at adressen skal places i midten automatisk?

mvh
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. november 2005 - 14:24 #5
Jeg er ikke helt klar over om du absolut skal bruge kuvert-funktionen, eller om det er i forbindelse med udsendelse af breve at du også vil udskrive kuverter. En alternativ løsning er måske at oprette et separat dokument i C5-formatet, hvori du indsætter en tabel med 1 kolonne og 1 række (så du kun har 1 celle). Nu kan du så formatere cellen til at placere teksten centreret både den ene og den anden vej samt fjerne kanten rundt om cellen. Du kan gemme dokumentet som en skabelon eller som flette-dokument.
Jeg kan ikke komme på andre idér lige nu.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 14:31 #6
Hej igen

Det er jeg ikke helt over hvordan jeg skal gøre? Jeg skal blot skrive nogle adresser på nogle C5-kuverter! Skal man ifølge dit forslag lave det i Word og så gemme det? Men hvordan bliver adressen så altid central placeret? Hvis nu feks det øverste i adressen (navnet) er meget langt, så skal det hele rykkes mere til venstre. Og omvendt hvis adrsessen består af både navn, vej, by, sogn, land etc. så skal adressen længere op for at stå på midten! men hvordan?

mvh
Christian
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. november 2005 - 15:02 #7
Jeg har lige lavet en "master" i C5-format, som du kan bruge, men jeg tror ikke at jeg kan vedhæfte en fil til dig via Eksperten. Hvis du er interesseret i den bliver det nødvendigt at jeg får din mailadresse - eller måske ved du hvordan vi kan udveksle en fil i dette forum?.
Den er sat op til at "udvide sig" alt efter hvor meget tekst du skriver.
Det er en længere forklaring at beskrive hvordan jeg lavede den, men jeg skal nok gøre det, hvis vi ikke kan finde en anden måde at kommunikere på....
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 15:53 #8
Hej

Jeg har en mail-adresse der hedder:  dsl75055@vip.cybercity.dk  . tak for hjælpen.

mvh
Christian
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. november 2005 - 16:01 #9
Jeg har netop sendt filen til dig
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 16:22 #10
Hej jeg har modtaget. Tak for det!

mvh
Christian
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
30. november 2005 - 16:25 #11
Hej igen

Kan man også justere i det dokument du sendt? så man rykke det hele et par millimeter til venstre feks??
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. november 2005 - 17:22 #12
Ja det kan du godt - du kan bare: vælg FILER, SIDEOPSÆTNING, MARGENER her kan du justere venstre margen som du passer dig...det er ligegyldig om du er i "kassen" eller ej....
Avatar billede kirstineka Nybegynder
02. december 2005 - 08:10 #13
Lukke du ikke lige spørgsmålet?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
03. december 2005 - 19:09 #14
hej

Har jeg ikke gjort det? Hvor skal jeg trykke?

mvh