Avatar billede lg8120 Nybegynder
29. november 2005 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette adgang til database.

Hejsa !

Jeg har dette script og vil nu gerne oprette adgang til min database på nettet.
---------------------------------------------------------------
'decide whether to login or not
    if dologin ="login" then
        set dataconn = server.createobject ("ADODB.connection")
        set rs1 = server.createobject ("ADODB.recordset")
        dataconn.Open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\Inetpub\wwwroot\login\db2.mdb"
        MYSQL = "SELECT * FROM members WHERE usern = '" & usn & "'"
---------------------------------------------------------------

Hvad retter jeg denne linie til: SOURCE=C:\Inetpub\wwwroot\login\db2.mdb"

Hilsen

LG8120
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2005 - 20:23 #1
may give you some ideas
http://azero.dk/support/windows/dsn/
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2005 - 20:31 #2
which drive/folder the database is in depends on your provider I think.

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp
Avatar billede lg8120 Nybegynder
29. november 2005 - 20:35 #3
Takker for dit svar men jeg kommer ikke så meget videre. Er rimelig ny i ASP og Database
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2005 - 20:40 #4
Your service provider should tell you where your database has to be. Then you will need to replace "C:\Inetpub\wwwroot\login" to the new drive\path
Avatar billede lg8120 Nybegynder
29. november 2005 - 20:44 #5
jeg kikker på det. takker for hjælpen.
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2005 - 20:54 #6
selv tak, hope you get it to work.

Who's your service provider?