Avatar billede giismo Novice
29. november 2005 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

salg at domæne navn.

hejsa.

jeg har en der gerne vil købe mot domæne navn, og det er kun selve navnet ikke tilhørende server eller hotel, men hvordan sælger man selve navnet, hvad skal der gøres for at selve navnet kan blive hans og det passer til hans server, osv.

giismo
Avatar billede leif Seniormester
29. november 2005 - 16:12 #1
Du overdrager domænet hvis .DK via www.dk-hostmaster.dk men husk dit webhotel er bundet op på dit navn så du kan ikke bruge dit webhotel med mindre de kan koble et alias til webhotellet.

Når det er overdraget til ham kan han flytte DNSen og derved styre hvor det så skal pege på.

Hvis I fx. begge bruger GratisDNS skal du huske at slette domænet under din bruger således at han kan oprette det under sin egen.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
29. november 2005 - 16:15 #2
Det du skal gøre er f.eks. at gå ind på http://www.wannafind.dk/produkter/domain.asp?do=1&losning=domain&domaintype=op

Der kan du nøjes med kun at købe domænet.
Så skal du bare betale det årsgebyr der er fra DK-Hostmaster

Hvad mener du med at det skal passe til hans server, er det en pegning af domænet til hans server.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
29. november 2005 - 16:16 #3
Glem det jeg lige har skrevet, jeg havde vidst læst forkert
Avatar billede giismo Novice
12. juni 2011 - 18:36 #4
svar