Avatar billede krukken Juniormester
29. november 2005 - 12:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Redeligering til b-one.dk

Hej,

Jeg vil bare lige høre om nogle erfaringer med b-one.dk. Jeg har email og hjemmeside hos et firma som vil have 8000 kr for at slå PHP og mysql til - og det synes jeg ærlig talt er alt for meget. Der vil jeg gerne høre om erfaringer med b-one.dk. Hvordan er erfaringerne med redeligering af domænet, hvor lang tid taget det, fungere det. Er deres forbindelse stabil - altså hvor ofte er servicen nede? Hvad med mail - hvis man redelingere domænet til b-one.dk kan man så være sikker på at man kan modtage mails samme dag som domænet bliver redeligeret. Fungere deres mailservere og hvor pålidlig er deres mailservere?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
29. november 2005 - 12:29 #1
Vedr. stabilitet, så har der inden for det sidste stykke tid været nogle få down tider, men ikke noget graverende, maks. 20 minutter.

Mail serverne er rimmeligt stabile, jeg har ikke modtaget fejl i fra mail serverne i de 2 - 3 år jeg har haft mit site der.

Vedr. om mails kommer til at virke samme dag... er nok mere tvivlsomt, da det er afhængig af DK-hostmaster, samt om du har oprettet dine mailkonti hos b-one.

Men jeg ville alligevel nok overveje at skifte til UnoEuro, da de også understøtter aspnet
Avatar billede krukken Juniormester
29. november 2005 - 12:32 #2
Hjemmesiden er lavet i PHP:-)
Avatar billede oversjanten Nybegynder
29. november 2005 - 12:35 #3
nååår jo... det havde jeg godt forstået... men det kunne jo være at du senere ville konvertere til dotnet...
Avatar billede krukken Juniormester
29. november 2005 - 12:38 #4
Okay - jeg kan se at UnoEuro.dk kun er lidt dyre end b-one, men som du skriver tilbyder de også .Net. Er de bedre end b-one?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
29. november 2005 - 12:45 #5
Jeg har et site hos hver af dem, så det er vel egentlig en smagssag......jeg programmerer både asp, aspnet og php, og må erkende at jeg ikke kan forene mig med chillisoft-asp, som de anvender hos B-one.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. november 2005 - 13:21 #6
jeg vil anbefale enoeuro - de er efter min mening langt mere stabile og professionelle
Avatar billede califfo Nybegynder
23. december 2005 - 12:11 #7
Mht redelegering, så fik jeg at vide at der kunne gå op til 48 timer. Jeg stillede udførte redelegeringen hos DK-hostmaster en aften og da jeg stod op næste morgen, var det gjort. Alstå under 10 timer,... Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Avatar billede califfo Nybegynder
23. december 2005 - 12:51 #8
...Og jeg har også med 3 sites på b-one at gøre. Jeg er tilfreds med servicen, dog kan jeg ikke få lov til at have 2 domæner til at pege på samme webhotel.
Avatar billede krukken Juniormester
20. januar 2006 - 13:01 #9
Ligger i nogle svar?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
24. januar 2006 - 22:30 #10
Et svar ;-)
Såfremt du har kunnet anvende noget af ovenstående
Avatar billede webname Nybegynder
27. januar 2006 - 20:01 #11
Jeg har to hoteller hos b-one.dk og to hoteller på surftown.dk. Jeg har kun oplevet to downtider, og ganske kort, (Hos b-one.dk) fin mail-service.. Det sidste nye, som jeg syntes er rigtigt godt.. er at de nu tilbyder dns-styring, meget bedre end den meget ustabile surftown. Unueuro har detsværre kun dårligt at sige om.. Der havde jeg mine hoteller før.. Det er rent udsagt det værste gang lorte udbyder jeg har set.. Meget ustabil, og ikke alle mail kom frem....

Se evt. mit domæne hos b.one.dk, hvor jeg har valgt at benytte dns styring, til min egen server.. www.webname.dk

På b-one´s server itbussen.dk