Avatar billede skab Nybegynder
28. november 2005 - 21:13 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken PDA vælger man?

Hej
Jeg står for at skulle ud og investere i en PDA, men jeg synes markedet er lidt af en jungle.
Jeg ønsker en PDA med indb. telefon som skal kunne synkronisere med Outlook og gerne kunne koble op på en exchange server. Herudover skal den også have mulighed for installation af GPS.

Kan I hjælpe mig? Evt. anbefale noget?

Tak for hjælpen
/skab
Avatar billede bramming Nybegynder
28. november 2005 - 21:28 #1
Det er meget forskelligt hvad man går efter - Også når det kommer til hvor kraftig den skal være - QTek, specificere sig neget inden for det med indbygget mobil! - Og har også haft held med det i meget lang tid.

HP, er også kommet med en "all-in-one", som kører rigtig godt, dog er den ikke nær så kraftig som de tuidligere modelle (dog uden indbygget mobil)! -

Men skal jeg anbefale vil jeg holde mig til HP, da de er stor leverandør på pda markedet, og laver deres kram rigtig godt! - Det funger bare, hvis man gider bruge lidt tid på det! - Og med hensyn til software er det altid kombetible med HP!

Denne her, har vi testet på arbejdet
; http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF05a/21115-21117-21117-21117-297267-12158172.html
- det eneste minus er den ikke har wifi, og kun er en 312 mhz processor, ud over det så kører den!.. Men evt snak med en leverandør, og få en på prøve evt igennem dit firma hvis muligt - og evt en fra Qtek, så er det nemmer at bestemme sig!

Det er altid rart at føle hvad der ligger bedst i hånden :P!
Avatar billede skab Nybegynder
28. november 2005 - 21:32 #2
med fare for at lyde dum: hvad er wifi? :-)
Avatar billede bramming Nybegynder
28. november 2005 - 21:34 #3
Wifi ... undskyld, man taler nemt fagsprog herinde :P!

Wifi er wireless - trådløs lan - hvis der er noget man kan koble sig op på .
Bruges meget ofte i lufthavne eller på hoteller!
Avatar billede skab Nybegynder
28. november 2005 - 21:39 #4
ok - ja det er jo en rar ting at have.

Jeg har kigget på HP iPAQ 6515, men det ser heller ikke lige ud til at den har trådløs lan... http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06a/21115-21117-21117-21117-297267-12158174.html
Avatar billede bramming Nybegynder
28. november 2005 - 21:41 #5
Her har du i hvert fald også nogle andmeldelser at gå ud fra:D

http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/anmeldelser.html#PocketPCere
Avatar billede bramming Nybegynder
28. november 2005 - 21:42 #6
Nej nemlig det har den ikke! - Men er det noget du gerne vil have til den? .. Evt kig på linket ovenover! - Der skulle du nok kunne finde den du søger!
Avatar billede skab Nybegynder
28. november 2005 - 21:45 #7
Jeg har også kigget lidt på denne Qtek http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124838 - umiddelbart ser den ud til at opfylde mine krav... Kender du noget til det mærke?
Avatar billede bramming Nybegynder
28. november 2005 - 21:46 #8
Ellers er Qtek, løsningen !
Der var alligevel ikke det store inde på den side kan jeg se - beklager! de plejer nu ellers nok at følge med! - Men klart en Qtek så, hvis du altså gerne vil have wifi!:P!
http://www.qtek-user.dk/model.php?id=6
Den er desværre meget dyr!- Men den har det hele og følger med Noderne ;D
Avatar billede skab Nybegynder
28. november 2005 - 21:47 #9
he he - det var vi næsten enige om:-)
Avatar billede bramming Nybegynder
28. november 2005 - 21:51 #10
Haha vi var meget enige! -
Men jah, netop som jeg også anbefaler - en kraftig processor, den samme som HP bruger, mener jeg! Så man er sikker på softwaren kører!
GPS kan tilsuttes samt wifi, gsm osv osv.. et hav af muligheder på den Qtek!
Avatar billede bramming Nybegynder
29. november 2005 - 16:06 #11
Men du må sige til hvis der er andet du vil vide eller tænker på.. og evt vende tilbage ed valget! Håber du har ¨ået indblik i det hele :D!
Avatar billede skab Nybegynder
30. november 2005 - 20:17 #12
Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget, som helt lever op til mine krav pt. - så jeg tror at jeg venter lidt. Har været ude og se på QTek 2020i, men den har ikke indbygget tastatur, hvilket, jeg synes, er et kæmpe minus....
Men du får i hvert fald tak for hjælpen!