Avatar billede fotobob Nybegynder
28. november 2005 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af logo

Hej

Jeg har udviklet et logo til mit måske kommende private firma.

http://stream.imma.dk/Rasmus/spin.jpg

Jeg vil gerne høre hvad der er godt, og hvad der evt. kan forbedres.
Avatar billede power_t Nybegynder
28. november 2005 - 13:27 #1
Virker lidt mærkeligt at du i logoet skriver hvad firmaet laver. Brug ordet "Reklamebureau" andetsteds på siden, og koncentrer dig om udelukkende at lave et logo der visuelt fanger.
Avatar billede fotobob Nybegynder
28. november 2005 - 14:05 #2
ja?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2005 - 14:21 #3
jep - enig med power_t
Avatar billede fotobob Nybegynder
28. november 2005 - 14:48 #4
Jeg modtager gerne konstruktiv kritik!
Avatar billede power_t Nybegynder
28. november 2005 - 15:09 #5
Men det er da netop konstruktivt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2005 - 15:22 #6
Hvad er det der ikke gør vores kritik konstruktivt?
Avatar billede fotobob Nybegynder
28. november 2005 - 15:23 #7
power j -> Ja det er, men jeg vil gerne have mere.
Men jeg er bare ikke enig i din kritik. Jeg mener man sagtens kan bruge ordet "reklamebureauet" i logoet. Hvis jeg nu bare kalder det "spin" så fortæller det intet om hvad jeg bewskæftiger mig med.''
Avatar billede power_t Nybegynder
28. november 2005 - 15:42 #8
Men det er jo selve idéen med et logo? At det netop skal kunne fortælle modtageren hvad man beskæftiger sig med, - uden at man behøver at skrive det.
I dit materiale - uanset om vi snakker web, print etc. vil det jo fremgå at det er et reklamebureau, så det er i virkeligheden overflødigt at inddrage det i logoet.
Et godt logo skal kunne skabe de associationer, der skal til for at forstå emnet - det bør ikke kræve en forklaring.
Avatar billede fotobob Nybegynder
28. november 2005 - 15:58 #9
Ok det er dit synspunkt, nu synes jeg så også du skal komme med et bud på løsningen af logoet så?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 16:48 #10
er helt enig med de andre....

Men løsningen er jo ret simpel, bare klip ordet "reklamebureauet" væk.
Avatar billede realone Nybegynder
27. december 2005 - 16:32 #11
Men virker det i øvrigt ikke ret ironisk, at du vil starte et reklamebureau men skal bruge hjælp til den slags? ;-)

Ud over det, er jeg enig med de andre. Logoet virker ude af balance, når du skriver "reklamebureauet", men uden dette ord, fortæller logoet absolut intet om, hvad SPIN er - det kunne for så vidt lige så godt være et nyt elektronikmærke.

Jeg synes, at du skal fokusere lidt mere på navnet, og inden du sætter dig hen og "bare laver" et eller andet i et grafikprogram, skal du overveje, hvad lige netop dit firma skal stå for - og så overveje, hvordan du med simpel grafik kan indikere disse idéer.

Det vil i praksis sige, at du skal formulere en mission og nogle værdier for reklamebureauet SPIN og derefter vælge farver, skrifttype, evt. figurer/former alt efter, hvordan de kan udtrykke værdierne.

Hvis du VIL arbejde med navnet "SPIN" (som du jo nok vil ;), så kræver det virkelig finesse at udarbejde et logo, der afspejler et reklamebureau - god arbejdslyst. :)
Avatar billede fotobob Nybegynder
24. januar 2007 - 10:07 #12
lukker