Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 18:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Gode råd til sidenavn ?

En af mine venner vil gerne lave en side indenfor C++ og han søger et navn til hans kommene side. Grunden til han selv ikke spørg er manglede tid lige for tiden. Den indenholder et forum, advanceret brugersystem og et artikel system. Mangler bare et navn :)

Bedste bud giver 30 point :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2005 - 19:39 #1
c-plus-plus.dk
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 20:32 #2
Ellers tak, da navnet cplusplus.dk er optaget - og dit bud ligner meget. Man vil jo helst ikke have noget der ligner. Det ville være det samme som hvis jeg lavede en side der hed e-bruger.dk istedet for eksertens "support side" ebruger.dk. Forslag er stadig velkommne :)
Avatar billede weblex Nybegynder
26. november 2005 - 20:46 #3
godkode.dk :)
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 20:52 #4
Troede ikke jeg behøvede at sige det, når man søger efter et navn skal det selvfølgelig omhandle emnet. Dvs ligsom erikjacobsen's idé, ellers kunne jeg lige så godt kalde siden underbukser.dk ;-D
Avatar billede weblex Nybegynder
26. november 2005 - 21:34 #5
Hmmm... mon den kommentar er henvendt til mig?

Jeg har ikke en sk.. forstand på c++ men jeg troede naivt man kunne bruge ordet kode om det - ligesom man kan med php, asp osv.

Og hvis hans side handler om kode, må man vel kunne bruge navnet godkode.

Men selvfølgelig kan jeg tage fejl :)

I øvrigt underbukser.dk er taget, så det kan du heller ikke brug...
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:00 #6
Ja den var henvendt til dig :)

Jo, du bruger koder til at skrive c++ men det forklare ikke hvilken slags kode det er ?

Haha øv hvad med ble.dk ? ;)
Avatar billede apo Praktikant
26. november 2005 - 22:18 #7
cpp-forum.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2005 - 22:18 #8
Ja, cpp.dk, cplusplus.dk er jo taget. De bliver dog ikke brugt til noget rent web-mæssigt, så man kun jo spørge om de vil være med ;)

Men hvad syn's du så om noget i retning af:  cpp4u.dk cpp4ever.dk, cpphome.dk, mycpp.dk ... etc.?

Eller lede i andet end .dk? ... desværre er cpp.cc taget
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:26 #9
Sådan, tak skal i have!

Har ikke helt bestemt mig, men der er et par som jeg synes om, dem vil jeg arbejde med og se hvilket jeg ønsker. Ellers kan man jo altid vælge flere en et, for det er jo det subdomæne betyder ikk' ? altså ligsom eksperten har exp.dk og experten.dk ikke ?
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:27 #10
Og et svar vil jeg også lige have i ligger! :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2005 - 22:32 #11
exp.dk og eksperten.dk er vel aliaser for hinanden. Subdomæner er når man skriver noget før "selve domænet", fx. hunde.mad.dk katte.mad.dk. Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:36 #12
Jamen så må vi vente på om apo eller weblex siger om de vil have dem :)

Og med alias mener du ?
altså det er vel et subdomæne for hvis du klikker på et link ændre det sig ikke til eksperten.dk men forbliver exp.dk og jeg tror ikke at admin har lavet 3 sider :)
Avatar billede apo Praktikant
26. november 2005 - 22:38 #13
Jeg smider da et svar, hvis du kan bruge mit forslag :-)
Avatar billede weblex Nybegynder
26. november 2005 - 22:39 #14
Næh, nej jeg skal ikke have point, for jeg er blevet fornærmet :)
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:39 #15
Det kan jeg da helt sikkert, du/i gav mig jo noget at arbejde med :)

Hvad med dig weblex ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2005 - 22:40 #16
Det du beskriver, php_programmoer, som "subdomæne" er ikke det man kalder subdomæne i den virkelige verden. Eller er det i den virtuelle...?
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:41 #17
Håber jeg da ikke du blev ? :)
For det var slet ikke ment som en fornærmelse. Svarede bare på din idé ;)

jamen så går pointene til apo :)
Avatar billede weblex Nybegynder
26. november 2005 - 22:42 #18
Det synes jeg er fortjent c",)
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
26. november 2005 - 22:43 #19
Det jeg mente erikjacobsen var at jeg læste noget om subdomæner hos www.surftown.dk og jeg vidste ikke helt hvad det var for noget.
Avatar billede apo Praktikant
26. november 2005 - 22:43 #20
Jeg siger tak for points :-)

weblex > Du må gerne få halvdelen, hvis du er interesseret?
Avatar billede weblex Nybegynder
26. november 2005 - 22:47 #21
Nix, de er dine :)

Brug dem nu fornuftigt...
Avatar billede apo Praktikant
26. november 2005 - 22:49 #22
OK, jeg ville blot lige sikre mig at du ikke havde fortrudt. Jeg skal nok lade være med at snolde dem op ;-)
Avatar billede weblex Nybegynder
26. november 2005 - 22:50 #23
Ok :)