Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2005 - 18:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IP telefon trådløs (skype)

Jeg søger en IP trådløs telefon der kan virke som både alm. telefon OG som IP telefon. Skal kunne fungere via Skype

Jeg ved ikke en hat om ovenstående, så lidt generelle forklaringer er ønsket (hvor tilsluttes den (både til alm. telefonstik og til PC, antager jeg), skal PC være tændt, hvad med software osv)

Og Hvor kan man købe disse - der må være steder på nettet. Links?
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2005 - 18:47 #1
Har selv fundet http://www.goblue.dk/product.asp?product=497 og http://www.tele-online.dk/product.asp?product=4437&lang=dk, men måske er der bedre/billigere.

Generelle råd og vejledning ønskes også
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
25. november 2005 - 20:32 #2
Hey... En anden mulighed for telefoni kunne være gennem www.voipbuster.com
det har GRATIS telefoni til ALLE danske FASTNET TELEFONER!!!
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2005 - 20:35 #3
til_dkmaster: Det ligner mere en reklame end et svar, det du kommer med. Har det noget med en trådløs IP-telefon at gøre?
Avatar billede hr.usb Nybegynder
26. november 2005 - 08:47 #4
den Olympia tlf.
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=363165
som du selv har fundet er et godt forslag. Som DECT (trådløs tlf.)er den suveræn med lang rækkevidde op til 300 meter. Og så er der mulighed for at tilkoble et headset, så du har begge hænder fri.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
28. november 2005 - 22:02 #5
Uh, sorry læste forkert... troede du lukkede spørgsmålet... Men narh det var ikke så meget ment som reklame, da jeg ikke har noget med siden at gøre, mere ment som et billigt alternative til telefonen...
Avatar billede martin_moth Mester
29. november 2005 - 07:31 #6
Fint nok - men det har nu ikke så meget med mit spørgsmål at gøre ;o)
Desuden passer det jo ikke det du skriver - det er ikke gratis
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2005 - 02:00 #7
Olympia telefonen skulle passe perfekt i forhold til spørsmålet.

Det finnes ellers en adapter som skal medføre at man skal kunne bruke en standard trådløs telefon, se denne oversikten:

http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.asp&COSID=F5778C94C0594C5EB306C717BF5A11ED884624&CatPath=0q64q942&VMAction=0&CampPath=Eq0&NoCache=12/25/2005%201:53:39%20AM&IsCampaign=N

Kommentaren til til_dkmaster er ellers ikke så helt borte i natten.

Benytter faktisk en trådløs telefon som er koplet opp mot voipbuster og som ringer helt gratis til skandinavia, USA og en hel del andre land. For å få til dette så benytter jeg en lokal Asterisk server, og det krever sånn sett noen timer å sette opp. Skype er sånn sett en mye enklere teknologi for brukeren. Har også en skype hardware telefon som "nødlinje" og den fungerer også helt ok.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
25. december 2005 - 10:52 #8
Jo det er gratis at ringe! Men du skal indsætte 7 Euro på din VoipBuster konto, hvorefter du ringer gratis til fastnet. De 7 Euro kan du så bruge på f.eks. mobil samtaler! Du kan også vælge ikke at sætte penge ind, så kan du snakke gratis i 59 sek. af gangen.
Så Martin_moth det e gratis at ringe!
Avatar billede martin_moth Mester
25. december 2005 - 12:12 #9
ok :o)
Avatar billede martin_moth Mester
09. januar 2007 - 10:42 #10
smid svar
Avatar billede langbein Nybegynder
04. september 2007 - 23:09 #11
..og jeg kjører stadig vekk med Asterisk og Voipbuster, og det har aldri vært et eneste problem. Anbefales. Kan ringe store deler av verden fra fasttelefon eller fra mobiltelfon, enten til lokaltakst eller gratis.