Avatar billede j-jensen Nybegynder
24. november 2005 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dual Dos Boot

Jeg har idag 2 dos harddisk(ingen windows/linux ect.) med dosprogrammer.
Data på disse drev skal helst ikke ændres, da programmerne er lavet, ved at man kender fil placeringerne.

Jeg vil gerne have dem på samme hardisk(2 partitioner), og lavet en bootmenu hvor jeg kan vælge mellem de 2 partitioner.

Hvilken boot program vil kunne løse dette ?

Håber der er nogle der stadig kan huske DOS :-)
Avatar billede darth-domino Nybegynder
24. november 2005 - 10:44 #1
Hmmm.. det lyder som om du skal igang med en lille Basic Program...

Indbygge den i Autoexec.bat...

Det skulle ikke være så svært...
Avatar billede j-jensen Nybegynder
24. november 2005 - 13:59 #2
Problemet er at der ligger 2 næsten ens programmer på harddiskene.
Alle filerne har samme navne, og jeg har ikke mulighed for at ændre dette i programmerne... eks fil1.exe og fil2.exe
Jeg har herfor brug for at computeren starter op på partition 1 eller 2,
da filerne ikke kan ligge på samme drev
Kan man have 2 DOS drev, et på C: og D:
Eller kan DOS kun køre på C:
Avatar billede roenving Novice
24. november 2005 - 14:00 #3
DOS har ingen problemer med at læse flere diske !-)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2005 - 14:29 #4
Kan denne ikke klare det? http://www.osloader.com/
Avatar billede bertelbrander Praktikant
24. november 2005 - 22:55 #5
Du kan måske løse det ved at bruge kommandoen subst til at lave et eller flere virtuelle drev, f.ex:

subst d: c:\mappetild
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 12:22 #6
Stadig problemer ??
Avatar billede j-jensen Nybegynder
05. januar 2006 - 14:31 #7
Fik det desværre ikke til at virke.
Har prøvet flere programmer.