Avatar billede oleskrogh Nybegynder
21. november 2005 - 22:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmenetværk

Skulle lave en mindre netværk hos en ven og troede at jeg havde helt styr på det - har gjrot det flere gange før, men fik problemer.
En bærbar og en stationær er på internettet via en router, som uddeler ip-adresser til de to computere. Dette fungerer.
Jeg slog al firewall fra og kunne derved pinge compouterne fra hinanden. Imidlertid kunne jeg ikke finde computerne på ip-adresse eller navn - heller ikke med søg-funtionen.
Computerne har XP (den ene prof den anden home) Jeg glemte at tjekke om begge har SP2.
På begge har jeg kørt guiden "kontonetværk" og har derved oprettet en arbejdsgruppe 'mshome'
Er der nogen forslag til hvordan jeg kommer videre!!

/Ole
Avatar billede mcardle Nybegynder
22. november 2005 - 08:04 #1
Du skal installere den service der hedder QoS-pakkeplanlægning. Hvis den ikke er installeret kan man ikke finde den anden computer. Det gør du ved at åbne denne computer > klik på netværkssteder i venstre side > klik på netværksforbindelser i venstre side > højreklik på dit internet forbindelse (f.eks. LAN-forbindelse1) > Vælg egenskaber > klik på installér > vælg services (mener det er den ellers er det protokol) > Vælg QoS... > Tryk installer. Så skal du bare genstarte og så skulle det virke.

//mcardle
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 09:38 #2
mcardle -> qos har ikke noget at gøre med om du har forbindelse til hinanden...

olekrogh -> kontrollere at du har fil og udskrift deling aktiveret på computerne.
Avatar billede mcardle Nybegynder
22. november 2005 - 15:28 #3
Ups... Det var også det jeg mente... Hehe... Jeg har bare været oppe hele natten, så jeg har kludret lidt i den... LOL

//mcardle
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 16:05 #4
*G* nåååå det kunne man bare ikke læse ;)
Avatar billede mcardle Nybegynder
22. november 2005 - 16:07 #5
I know... Kludrede lige lidt rundt i det... Sorry... ;-)

//mcardle
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
22. november 2005 - 17:03 #6
Hvor er det nu man ser om fil- og udskriftsdeling er aktiveret??
Jeg mener nu jeg valgte det, da jeg kørte guiden "opret kontornetværk"..
Avatar billede mcardle Nybegynder
23. november 2005 - 01:54 #7
Samme sted som du installere den berømte QoS-pakke.... Hvis der ikke er en linie der står fil og udskrifts deling, så skal du installere den.

//mcardle
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
05. december 2005 - 22:40 #8
kenp -> faktisk var det den med deling af fil- og udskrift. Man skal bare være opmærksom på at der både i firewallen og på selve netkortets egenskaber skal slås fil- og udskriftdelig til. Så på en måde var det jo løsningen på problemet, hvis du vil have de point!
/Ole
Avatar billede kenp Novice
06. december 2005 - 08:28 #9
ping.
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
06. december 2005 - 10:09 #10
sådan