Avatar billede guitarhelten Nybegynder
21. november 2005 - 18:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med Transition

Hej!
Jeg er ved at lave en hjemmeside.
Jeg har en menu, som v.h.a. en variabel viser en "transition", når man navigerer rund mellem siderne.
Denne "transition" består af et billede, der forsvinder, når man klikker på næste menupunkt.

Problemet er, at på en af siderne, er der en knap, og når man trykker på dén, så loader man en ekstern swf. fil ind i et "target", som i dette her tilfælde er billede indeholdne "transitionen".
Dette bevirker at man efterfølgende ikke kan navigerer rund i menuen, da den ikke kan finde det oprendelige billede, der nu er erstattet af Swf. filens indhold.

Hvordan ændrer jeg scriptet, så hvis man vælger at trykke på knappen og loade swf filen ind, så skal menuen springe "transitionen" over?
Håber i forstår hvad jeg mener, eller så spørg ind. Jeg vil gerne have løst problemet.
M.V.H
Larz
Avatar billede le_bon Nybegynder
22. november 2005 - 09:34 #1
Kan du ikke bare loade swf'en ind i et andet target? -Eller er det ikke en mulighed?

c",)
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 11:09 #2
Hmm...Et "usyneligt" Target kunne godt værer en mulighed. Men da det er et eksamens projekt, kunne jeg godt tænke mig at det blev lavet på den "rigtige måde".
Kunne det evt. være noget med en "if" statement på knappen som laoder swf. filen.? Altså hvis man trykker på knappen så skal den skippe "transitionen."? er ikke en ørn til actionscript.
M.V.H
Larz :-)
Avatar billede le_bon Nybegynder
22. november 2005 - 11:40 #3
Tjooee...du kan vel lave noget lignende:

on(release){
tellTarget("ditTarget"){
if(_currentframe = 20){
loadMovie("dinSwf", "ditTarget");
}else{
gotoAndPlay("transition");
}

...det er lidt svært at svare på når jeg ikke kender noget til opbygningen af din film, men måske kan du selv redigere koden så den kan bruges i din film??

c",)
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 13:01 #4
Hej Igen :-)
Jeg er dybt taknemmelig over at du har lyst til at hjælpe en travlt studerende med han eksamens projekt!. (Deadline i morgen)
Jeg har forsøgt overstående script. Men desværre kan jeg ikke få det til at fungerer.
Jeg har uploadet siden så du (Hvis du har tid og lyst, kan se hvad jeg mener.)
http://www.enjoythesilence.dk/bimme/Eksperten
fla. filen:
http://www.itu.dk/people/larzmikkelsen/
Det ville være totalt raket, hvis du har tid/lyst til at hjælpe en presset studerende.
Jeg hæver gerne med flere points. :-)
M.V.H
Larz
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 13:04 #5
(Problemt er under "billeder")
Avatar billede le_bon Nybegynder
22. november 2005 - 13:56 #6
Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem fra work....håber ikke det er for sent...

c",)
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 14:22 #7
Du er for sej! le bon!
Jeg er dybt taknemmelig!!
m.v.h
Larz ;-)
Avatar billede le_bon Nybegynder
22. november 2005 - 18:12 #8
Ok, så skulle den være der:

På de to knapper der loader de eksterene foto-swf, skifter du koden ud med henholdsvis:

on (press){
    tellTarget("Galleryfelt"){
    PhotoHolder.loadMovie ("CafeKino_billeder.swf");
    }

og

on (press){
    tellTarget("Galleryfelt"){
    PhotoHolder.loadMovie ("Culturebox_billeder.swf");
    }

Inde i den mc der hedder "Galleryfelt" skal du så bare give "Billede Fotos Alpha Tween" instancenavnet "PhotoHolder". (Husk at skrive instancenavnet på mc'et både i frame 1 og 12!)

Håber det er til at forstå.

Mvh. le_bon  c",)
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 23:12 #9
Hey le_bon!
Du er godt nok en guttermand!. Jeg er dig dybt taknemmelig over din hjælp. Nu kan jeg aflevere et projekt, der virker efter hensigten.
Mange tak for din tid og mange tak for hjælpen. ;-)Fantastisk!!!
Med Venlig Hilsen
Larz
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 23:18 #10
hmm..har du fået points for svaret?...Er ikke helt klar over om jeg fik godkendt dit svar. Du får 10 piont x-tra. hvis du forklarer mig hvordan man godkender svaret!
:-)
Larz
Avatar billede guitarhelten Nybegynder
22. november 2005 - 23:22 #11
Spøg til side, der sker ikke noget når jeg trykker "accepter"! ???
Avatar billede le_bon Nybegynder
22. november 2005 - 23:47 #12
Hej Lars, det er sgu' godt at høre! ;)
Du skal bare huske at markere "le_bon" før du trykker "Accepter".

Knæk og bræk med projektet!  c",)