Avatar billede ktp Nybegynder
21. november 2005 - 15:31 Der er 6 kommentarer

Microsoft Office Outlook View Control i Access

Hejsa

Jeg forsøger i øjeblikket og oprette et Microsoft Office Outlook View Control i Access.
Jeg vil gerne kunne se min kalender og også foretage bookinger herfra. Jeg ved det kan lade sig gøre

Jeg for desværre denne fejl, og har søgt nettet tyndt, for at finde en løsning, alle steder skriver man bare at DLL filen skal registreres igen, eller man skal installere Office 2003 om, alle metoder er prøvet.

Fejlen er …

Handlingen på Microsoft Office Outlook View Control-objektet lykkedes ikke.@OLE-serveren er måske ikke registreret.
Geninstaller OLE-Serveren for at registrere den.

Er der nogen som har erfaring om dette problem, den giver 200 point.
Avatar billede -anders- Juniormester
21. november 2005 - 15:48 #1
Hej ktp, for længe siden oplevede jeg det samme dog med en anden kontrol (ocx-fil), jeg løste ved at angive controllen som en reff i min vba editor, og derefter køret jen en manuelt registrering af ocx filen i cmd promt ved at benytte regsvr32. Om det også kan gøres med ocx filen til din control har jeg dog aldrig prøvet, men måske et forsøg værd
Avatar billede -anders- Juniormester
21. november 2005 - 15:55 #2
Når du installere din office, skal du sikre dig at controllen bliver valgt og installeret, ikke alle komme med automatisk, har du en officecd kan du evt. prøve at køre en tilpassning af din nuværende installation. Jeg mener også at outlook skal være installeret og reg. på din pc før controllen virker
Avatar billede ktp Nybegynder
21. november 2005 - 16:01 #3
Har netop prøvet og registrere dem i reff.
Jeg har installeret Office 2003 komplet, og checket at alt er med.
Desværre virker det ikke.
Andre gode forslag?
Avatar billede -anders- Juniormester
21. november 2005 - 16:15 #4
Nej desværre ikke, ovenstående plejer at hjælpe i nogle tilfælde. Det er sådan at nogle controller kærver særskilt licens selvom de er med i setup, jeg er dog ikke sikker på at det er tilfældet her, jeg vil forslå at du lader spørgsmålet stå åbnet måske der kommer andre forbi der kan hjælpe
Avatar billede -anders- Juniormester
21. november 2005 - 16:16 #5
Foresten, har du prøvet at køre regsvr32 på dll/ocx filen den brokker sig over
Avatar billede ktp Nybegynder
21. november 2005 - 19:01 #6
Ja, regsvr32 er kørt på de nævnte ocx/dll filer. Og igen uden held.