Avatar billede rambuk Nybegynder
19. november 2005 - 18:11 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

ris og ros til min side

Jeg har en side og vil gerne tænke mig at høre jeres vurdering på siden og en begrundelse :)

Siden er: www.vejratse.dk
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:23 #1
Njah.. det er ikke for at være ond, men det er jo ret tydeligt, at det er en FrontPage side.

Positivt er det dog at du har valgt at holde menuen fast ude til venstre - men hvorfor i alverden gør du ikke det på alle siderne? Det ville være en kæmpe fordel. Man skal bruge et klik mindre for at komme til en anden side, og du holder en designmæssig konsistens, der forvirrer brugerne meget mindre.

Og så et klagepunkt til. Du har et stort baggrundsbillede, som jo naturligt nok ikke bliver vist lige med det samme på de fleste forbindelser. Kunne du ikke forsøge at give siden en baggrundsfarve, der lignede billedets blå baggrund mere? Det er lidt irriterende at farven pludselig skifter så meget.

Ellers kan man sige så meget, at den er simpel og holder stilen. Ting for mange glemmer at holde fast i.
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2005 - 18:25 #2
Hov forresten. Det er først nu det går op for mig, at sidens navn selvfølgelig er en parodi på "Værd at se" ... kunne du ikke gøre det lidt mere tydeligt, på en eller anden måde? Ved at skrive navnet delt op i de forskellige ord, måske med forskellige farver?
Det er ret godt fundet på, men jeg skulle tænke lidt for meget over den...
Avatar billede rambuk Nybegynder
19. november 2005 - 18:29 #3
Frontpage er det eneste jeg kan. Jeg er ikke så skrap til det med at lave hjemmesider.
Joh det kan jeg vel godt, men ved ikke hvordan.
Jeg kan godt lave farverne om, men om at dele ordet op ved jeg ikke.

Men tak for vurderingen.
Jeg lader dette indlæg være åben til søndag aften.

Mvh. Anders
Avatar billede ali.k Nybegynder
19. november 2005 - 18:33 #4
Hvis det er en side til venner/bekendte så er siden mere end god, men hvis du har mere på hjertet end det, bør du måske få en prof. til at lave siden?
Avatar billede rambuk Nybegynder
19. november 2005 - 18:34 #5
Det er en side beregnet til alle.
Har overvejet det, kender ikke lige nogen.
Avatar billede ali.k Nybegynder
19. november 2005 - 18:36 #6
Hvis du er interesseret, så smid en mail på ali299 snabelA msn.com.
Avatar billede themom Nybegynder
19. november 2005 - 18:49 #7
jeg ved ikke om det bare er mig,men mangler der ikke en "tilbage" funktion på nogen af siderne??
Avatar billede haolan Nybegynder
19. november 2005 - 18:50 #8
Din tekst i 5 døgnprognosen er meget svær at læse, den falder sammen med baggrunden
Avatar billede rambuk Nybegynder
20. november 2005 - 20:15 #9
Hvilke sider snakker du om themom?
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2005 - 20:26 #10
rambuk -> 5-døgnsprognosen, beretninger og vejrnyt. Der kan jeg heller ikke finde en tilbageknap.
Avatar billede themom Nybegynder
21. november 2005 - 08:48 #11
tak viperine :) lige mine ord
Avatar billede rambuk Nybegynder
23. november 2005 - 00:45 #12
viperine og themom lav et svar og i får point :)
beklager jeg ikke lige har haft tid før
Avatar billede themom Nybegynder
23. november 2005 - 10:01 #13
svar :)
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 12:33 #14
aye capt'n :)
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 12:33 #15
... det var da ikke et svar, themom? :P
Avatar billede themom Nybegynder
23. november 2005 - 12:52 #16
sorry *lol* det er det så nu :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. november 2005 - 13:21 #17
Hvis jeg kan nå at blande mig, så vil jeg da gerne det. Men egentlig er jeg lige glad med pointene.

Det er jo altid nemmest er komme med kritik, så her er nogle punkter, som du burde overveje/ændre.
* Siden er for stor.
  Jeg sidder med en opløsning på 1280x1024 og ikke engang der kan alt vises. Dog er det kun tællere, som det går ud over, så jeg kunne godt overleve. Men går ned i 1024x768, så bliver det et problem med menuen, og jeg tår slet ikke tænke på hvad der sker, hvis vi går helt ned i 800x600. Et godt råd, er at lave siden, så den passer til den opløsning, de fleste af dine brugere bruger... ?-} Efterhånden kan man godt tillade sig, at lave den til 1024x768, men jeg bliver stadig overrasket over hvor mange der køre 800x600.

* Det er et flot baggrundsbillede, men det dur ikke sammen med den hvide tekst.
  Det er især i billedets overgange, det ikke er til at læse hvad der står. Sådan noget ville jeg hurtigt fare i flint over, og helt opgive at bruge siden. Så find enten nogle farver/billeder som passer sammen over det hele (det er sgu svært), eller brug en ens farvet baggrund.

* Thumbnails må næste ikke fyldet noget.
  Det er rigtigt godt at du har små billeder, som symbolisere diverse underpunkter og at billederne findes i størrere udgaver. Men thumnbails må næsten ikke fylde noget, max 10-15 kb plejer jeg at sige, dog skal der tages forbehold for hvor godt billedet så ser ud. Grunden til dette, er at de hurtigt skal kunne hentes ned. Jeg sidder på en 2 mbit linie, og en del af de små billeder er simpelthen en evighed om at blive vist.

* Hold dig til 2-3 formatter i billederne.
  Jeg lagde mærke til at nogle at billederne ligger i formattet bmp. Det er at af de bedste formatter, men det fylder også meget, og er derfor ikke velegnet til nettet. Brug i stedet jpg, gif og måske png. Jpg er bedst til "rigtige" billede men mange farver, som f.eks. dine, hvor gif er bedre til billeder med få farver. PNG kan jeg sgu ikke lige huske nu.

Det var vist var jeg lige faldt over. Ellers brug vores forslag, og husk også de positive ting som er kommet. Jeg kan kun bakke op om dem.
Avatar billede amikk Nybegynder
23. november 2005 - 14:51 #18
Jeg vil lige give mig besyv med her..

Det kan godt være at de her drenges site ikke er nogen teknisk revolution, men hvis man giver sig lidt tid til at læse sitet igennem, kan man da hurtigt konstatere at der er lagt sjæl i. Jeg synes sgu det er udemærket sluppet når nu de har noget på hjertet de vil af med...
Avatar billede rambuk Nybegynder
23. november 2005 - 19:03 #19
Jeg siger tak for jeres vurdering.
Lukker
Avatar billede themom Nybegynder
23. november 2005 - 19:24 #20
jamen selv tak og held og lykke med det sjove projekt
Avatar billede themom Nybegynder
30. november 2005 - 22:26 #21
Er ked af at sige det :) ...,men ville lægge en hilsen i jeres gæstebog men kunne ikke se teksten,den forsvinder simpelhen i baggrunden