Avatar billede jensch Nybegynder
19. november 2005 - 13:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Når man søger på Google kommer der link til porno

Vi har en onlineshop modelheste.dk. Hvis man på Google søger på Bareback Modelheste (dvs. modelheste med en pony pude som sadel), kommer der link til sexside, men med vores tekst. Hvordan kan det går til, og hvad stiller vi op?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2005 - 13:30 #1
en hurtig søgning giver denne side, er det korrekt?
http://www.modelheste.dk/shop/product_info.php?products_id=219&osCsid=8644f4535286ea344e28e138f7d12fe4

Der er ingen porno på siden.
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. november 2005 - 13:32 #2
Tror du har snavs på din PC.
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. november 2005 - 13:33 #3
Du har fået et stykke spyware reedirect et eller andet.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2005 - 13:33 #4
Det er også min mistanke.*S*
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede jensch Nybegynder
19. november 2005 - 14:59 #5
Nej det har intet med spyware at gøre, prøv nu at skrive "Bareback Modelheste" som søgeord i Google. Som det 3 link kommer :

Bareback riding
Modelheste.dk Haugaard Traiding 61008 Classics Bareback riding ... 61008 Classics
Bareback riding Gift Set For dig der elsker heste. Breyer . ...
www.sexo-con-perros.com.ar/bareback-riding.htm - Supplerende resultat - Lignende sider
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2005 - 15:05 #6
Hmm, godt spørgsmål.
Det har jeg intet bud på, men det må være Google.
altavista giver noget med ringetoner, bl.a.
http://dk.altavista.com/web/results?itag=ody&q=Bareback+Modelheste&kgs=0&kls=0
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. november 2005 - 15:16 #7
Jeg får kun modelheste fra haugaard som svar.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2005 - 14:10 #8
Hmmm... speget sag.

Starter lige med min teori om hvorfor nogen får resultatet og nogen ikke gør.
Tror det har noget med googles "voksenfilter" at gøre, det er som default slået til jo, og kan kun slås fra ved at sætte sin google på engelsk og ændre i preferences. Hvis i prøver at slå det helt fra tror jeg også i andre vil få det ret nasty resultat med dyrepornosiden. Tror ikke det har noget med spyware at gøre.

Angående at siden dukker op under en søgning på "Bareback Modelheste" vil jeg umiddelbart gætte på at du er blevet udsat for en af de mindre moralske måder firmaer bruger til at promovere sig i søgemaskiner, nemlig at de kopierer en masse søgeresultater fra google på specielle ord ind på deres side og dermed får siden jo relevans for en masse termer.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2005 - 14:12 #9
og angående hvad du stiller op tror jeg faktisk det bedste bud er at kontakte google, så kan de jo måske overveje helt at bandlyse den side fra deres søgemaskine for forsøg på fusk med resultaterne.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2005 - 20:37 #10
er der sket nogen udvikling i sagen?
Avatar billede bramming Nybegynder
30. november 2005 - 10:00 #11
Ellers Tag en Hijackthis
Findes på www.spywarefri.dk og lav en logfil og læg den herind!
- Lyder som om der ligger en fil et sted og starter hvergang du foretager søgningen - set før på svigermors com, ikke altid det rareste :P!
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2005 - 20:11 #12
Bramming >> Det har jeg foreslået 19/11-2005 13:33:08
Avatar billede bramming Nybegynder
01. december 2005 - 16:25 #13
fromsej - haha sorry.. skimtede vist for hurtigt.. sry! - Gør som fromej siger :D