Avatar billede neque Nybegynder
18. november 2005 - 22:09 Der er 3 kommentarer

Mit internet "dør"!

Hej

Har somsagt et problem med mit internet. Problemet er som i titlen at det pludselig "dør". Problemet forekommer oftest efter en genstart af min computer. Det kan også forekomme efter jeg har været online længe.
Det som der sker når det dør er, at jeg ikke kan logge på mit MSN Messenger f.eks.
Den eneste måde jeg har fundet på at løse problemet er ved at tage strømmen fra mit modem, min router og derefter gå ind netværksforbindelser og reparere min LAN-forbindelse. Efter jeg har gjort dette virker det igen.

Min internet udbyder er TDC hvor jeg kører over deres Webspeed (www.webspeed.dk). Routeren er fra Netgear med model nr. RP614v3.

Hver gang jeg slukker min computer, slukker jeg også mit modem og min router og tænder det ikke igen før jeg tænder computeren. Ved ikke om dette kan have indflydelse.
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. november 2005 - 08:38 #1
Du har netkortet til, at finde en IP automatisk? Det kan også være et driverproblem til usb, har set flere, der har fåset et problemder, efter install af SP2.
Avatar billede neque Nybegynder
19. november 2005 - 17:45 #2
Hvor vælger jeg om den skal finde IP automatisk? Modem'et kører ikke i USB, men derimod netstikket. Har ingen drivere installeret til modemet, og har jeg heller aldrig haft. SP2 har jeg haft installeret meget længe, og det er først her for nyligt at problemet er opstået.
Avatar billede neque Nybegynder
19. november 2005 - 17:50 #3
Men det mærkelige er, at det ikke selve forbindelse der forsvinder, det er f.eks. MSN der pludselig dør, mens jeg sagtens stadig kan surfe på nettet.