Avatar billede oleskrogh Nybegynder
18. november 2005 - 20:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Jeg har opdateret en computer med nyt bundkort (ASRock K7S41) og cpu amd athlon XP 2600. Første gang jeg tændte den viste skærmen at jeg skulle ændre på master og slave. Dette er gjort. Siden har der været sort skærm og jeg har prøvet alle tænkelige muligheder - byttet ram ud - nulstillet bios - prøvet anden harddisk. Hvad kunne man ellers prøve??
/Ole
Avatar billede egr_sli Nybegynder
18. november 2005 - 20:28 #1
det er nok noget med grafikkortet at gøre hvis du intet signal har på skærmen !
har du tjekket at det sidder ordenligt i ?
Prøv og se om du kan føle blæseren på grafikkortet (hvis der er en) hvis den ikke blæser er den nok gal ;D
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
18. november 2005 - 20:29 #2
Der er faktisk integreret grafikkort på bundkortet. Men jeg har faktisk prøvet at sætte et andet grafikkort i for at se om det kunne betyde noget. desværre ikke.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
18. november 2005 - 20:49 #3
ok... og du er sikker på at skærmen virker ? Og at stikket sidder ordenligt i, også bagpå skærmen ?
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
18. november 2005 - 20:50 #4
tja, skærmen virker med en anden computer
Avatar billede egr_sli Nybegynder
18. november 2005 - 20:54 #5
ok... Det burde være grafikkortet der var røget, men kan du evt mærke på cpu'en og PSU'en  samt motherboard (chipset køler) om de kører ?
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
18. november 2005 - 21:01 #6
ups - en ændring af jumperne gjorde det store gennembrud - jeg lukker lige spørgsmålet - ellers tak for indsatsen!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
18. november 2005 - 21:41 #7
når ingen point for at prøve at hjælpe ? ;D
never mind, det er kun 30 point, men normalt plejer man at dele eller give point for at prøve at hjælpe, det gør jeg ivertfald altid!