Avatar billede oleskrogh Nybegynder
17. november 2005 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af stofanetforbindelse med router

Jeg skal få to computere på én stofanetforbindelse med en netgear wgr614 router. Er der nogen der kender kravene til opsætningen til stofanet og kan det lade sig gøre.
Der skal bruges adgangskode til stofanet.
/Ole
Avatar billede kenp Novice
17. november 2005 - 21:18 #1
du kan jo sætte din stofanet til allways on.. så vil det jo virke. du skal jo bare i allways on skrive mac-adressen på din router. så skal du jo ikke logge ind længere
Avatar billede espersen Novice
17. november 2005 - 22:16 #2
nemlig ;o)

husk ved tilslutning af router at kabelmodem'et skal være slukket 15 min. - derefter kan du tænde igen og regne med forbindelse....
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
17. november 2005 - 23:01 #3
Nu er det desværre ikke mig selv der skal løse opgaven og derfor kan jeg ikke lige her afprøve jeres ideer. Jeg ved ikke om login er noget problem, men jeg har ikke prøvet det med at slukke modemmet i 15 min. Måske virker det. Status her til aften var at routeren blinkede vældig gult der hvor internetforbindelsen skulle komme ind og jeg kunne simpelthen ikke få forbindelse til internettet.
/Ole
Avatar billede espersen Novice
17. november 2005 - 23:18 #4
det skal nok gå..

kabelmodem'et husker MAC-adressen på seneste tilsluttede enhed - det 'glemmes' typisk efter 15 min. (helt slukket modem - pil 220V kablet ud)
Avatar billede zoq Nybegynder
18. november 2005 - 00:20 #5
> Oleskrogh

Det er ikke noget problem at tilkoble din Netgear router.
1. Afbryd strømmen til dit kabel modem og tilslut routeren til modem'et.
2. Tænd kabel modem'et og lad den starte op. (2 min ca)
3. Tænd routeren og lad den starte op.
4. Hop på http://signon.stofanet.dk og log ind med dit signonID og tilhørende adgangskode
5. Gå derefter ind på http://minesider.dk og log ind med dit signonID og tilhørende adgangskode
6. Vælg "SignOn indstillinger" til venstre og vælg "Always-ON"
7. Indtast MAC-adressen på din Netgear router (står sikkert under bunden). Hvis du ikke kan finde den så ring til StofaNet Support på "75 64 17 34" og bed dem om at tilmelde din router alwaysON.

Så skulle det gerne spille.
Held og lykke!
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2005 - 01:07 #6
Har selv to XP maskiner på samme Stofanet konto via router. Stofanet er ikke sat til always on.

Til logon/logoff er på hver maksine installeret freeware prog. ESCape Connector. Det har et lille icon i systray. Logget på=grøn, logget af=rød. Da de to maskiner logger på/af med samme (stofa)bruger og pass er eneste ulempe, at de gensidig kan logge hinanden på og af, men maskinerne står ikke længere fra hinanden end man kan spørge den anden om han er "på", før man selv logger på med et enkelt klik på iconet. Link til ESCape
http://fp.worldonline.dk/fpeisl11897/products.htm

Bare et lille tip til de, der ikke vil være always-on.
Avatar billede zoq Nybegynder
18. november 2005 - 09:44 #7
> halifax

Det er en fin idé, men hvorfor ikke bare sætte idletiden til "0" og bruge "AlwaysOn" funktionen istedet, så slipper man for at have det program liggende?

Jeg kan se at ESCape Connector bruger StofaNets Telnet server til at logge på med og det kan ikke anbefales. StofaNet vil helst have at man bruger http://signon.stofanet.dk. Dette skyldes at der har været lidt problemer med telnetserver i visse dele af landet.
Avatar billede oleskrogh Nybegynder
21. november 2005 - 22:24 #8
Vi fik det til at virke ved zoq's beskrivelse - derfor point!