Avatar billede Praktikant
17. november 2005 - 09:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved re-installering af Office 2003

Jeg har flyttet min XP til en ny og større disk med Seagate's DiscWizard. Desværre overlevede min Office 2003 installation ikke flyttet. Når jeg kører SETUP.EXE eller Pro11.msi får jeg denne besked (fra Windows Installer):

"Installationskilden til dette produkt er ikke tilgængelig. Kontroller at kilden findes og at du har adgang til den."

Det er jo noget sludder. CD'en sidder jo i maskinen. Jeg får samme fejl efter at have prøvet at kopiere alle filer til harddisken.

Jeg har prøvet at køre Office Removal Wizard fra resource kit'et (ORK.EXE). Den fjernede alle filerne på disken, men samme fejl.

Nu er jeg bange for at ovenfor nævnte wizard IKKE har ryddet op i Registry mht. Office.

Er der nogen, der ved hvordan jeg kan få lov at installere Office 2003 igen på min PC?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2005 - 09:22 #1
Det lyder mest, som om installationen ikke kan finde ud af at læse din CD.

Du kan prøve at kopiere hele CD´en over på harddisken og køre setup filen herfra. Det lyder idiotisk, men jeg har set det hjælpe i andre sammenhænge...
Avatar billede Praktikant
17. november 2005 - 09:49 #2
Hej Ole,

Det har jeg prøvet. Samme fejl desværre.

/Holger
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. november 2005 - 16:37 #3
Måske kunne du bruge/få nogle ideèr via denne her: http://www.serverguider.dk/Debat793.html
Avatar billede Praktikant
17. november 2005 - 18:24 #4
Nu har jeg løst det selv.

FYI:

Efter at have kørt 'Office Removal Wizard', skal man 'rense' Windows Installer for Office info. Dette gøres med 'Windows Install Clean Up' (msicuu2.exe).

/Holger Erlands
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2005 - 18:34 #5
Så har du bestemt selv fortjent points :-)

Tak for info - jeg havde ellers ikke noget bud... - og så kan man jo undre sig over at det ikke gøres automatisk i "ORK.EXE".....