Avatar billede scape-goat Nybegynder
16. november 2005 - 23:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opkobling til bredbånd

Jeg har lige installeret win 2000.

Jeg kan ikke få den på nettet, jeg har installeret netværkskortet. Er der andre drivere der er nødvendig at installere eller instillinger der skal ændres på ?
Avatar billede laasby Nybegynder
16. november 2005 - 23:11 #1
Prøv at checke om den har fået en IP-adresse.
Dette gøres ved at trykke på Start, Kør og så skrive CMD
I kommandoprompten (DOS) skriver du så ipconfig
Her skal du have en IP-adresse, en gateway der bør være 255.255.255.0 samt en gateway adresse.
Hvis du kører på bredbånd hos en kabel TV udbyder, kan det være en god ide at slukke deres udstyr og tænde det igen.

/Laasby
Avatar billede scape-goat Nybegynder
16. november 2005 - 23:17 #2
Har fået tildelt en IP-autokonfigurationsaresse, samt en undernetmaske som er 255.255.0.0, ingen standard gateway.

Jeg bruger Struernet, og har ingen problemer med at være på fra min bærbare som kører XP. Jeg har prøvet at tage strømmen fra routeren uden succes..
Avatar billede laasby Nybegynder
16. november 2005 - 23:58 #3
Måske har Struernet registreret MAC adressen på din bærbare og sat deres udstyr op til kun at kunne benytte denne ene adresse.
Jeg kender ikke deres produkter, men det var måske en god ide at kontakte dem for at høre om hvor mange PC'ere de tillader dig at koble på deres router.

Tillader de kun et stykke hardware, må du sætte din egen router imellem dine PC'ere og deres router. Hvis du skal gøre dette vil jeg klart anbefale dig at skaffe en statefull-inspection firewall istedet for en router/NAT firewall.
Avatar billede scape-goat Nybegynder
17. november 2005 - 00:14 #4
jeg har haft andre computere koblet op før, så det burde ikke være problemet
Avatar billede scape-goat Nybegynder
19. november 2005 - 22:46 #5
lukker.