Avatar billede mikevds Nybegynder
16. november 2005 - 23:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2*N6230 i vaskemaskinen

For ca. en måned siden kom min mor til at smide min lillebrors bukser i vaskemaskinen med hans Nokia 6230 i lommen. Mobilen blev tørret i lang tid, men når man sætter batteriet i og tænder, er der bare hvid skærm.
Nu er det samme så sket igen, og jeg har taget batteriet ud og lagt den til tørre.

Jeg er næsten grædefærdig over to døde N6230'er...er der slet intet jeg kan gøre, og hvad ville i gøre. Er der evt. nogen der opkøber defekte 6230er?
Avatar billede screem_brille Novice
16. november 2005 - 23:09 #1
sidder som professional mobil telefon tekniker, og chancen for de kommer til at virke igen er ikke vildt stor (læs meget meget lille) havde de ikek haft batterie på, så havde de haft en meget større chance)
Avatar billede mikevds Nybegynder
16. november 2005 - 23:13 #2
Men er der ingen der køber defekte mobiler og f.eks bruger delene fra den?
Avatar billede screem_brille Novice
16. november 2005 - 23:26 #3
hvilke dele ? der er display (højttalre og buzzer / vibrator overlever sjældent) og fra selve printet nje, det er SMD komponenter hele molovitten, og sådan nogle monterer man normalt kun en gang (kredse kan IKKE genbruges)
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2005 - 02:53 #4
Skulle det være noen teoretisk sjanse i det hele tatt, så måtte det være å vaske den i helt rent vand for å få vekk salter, vakemidler mm som kan kortslutte. Det er nok ellers mest sansynlig at det allerede har skjedd kortslutning (uønsket overgang av støm) i et slikt omfang at den ikke kan reddes. (Men litt rent vann og et nytt forsøk koster jo ikke så mye.)
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2005 - 02:57 #5
Skulle det mot formodning virke så legg en kommentar ! Oppskriften er altså å åpne deksler så mye som mulig og så skylle godt med kaldt eller lunkent vann. Så må den tørkes på nytt. Når den er tørr så kan man forsøke. Vil ikke gi denne framgangsmåten mer en max 2-5 % sjans for suksess, men det er da stadig bedre enn 0 %
Avatar billede langbein Nybegynder
25. december 2005 - 02:58 #6
Og batteriet må selvfølgelig være koplet av inntil den er helt tørr igjen.
Avatar billede mikevds Nybegynder
25. december 2005 - 09:20 #7
Jeg har prøvet at skylle mobilerne GRUNDIGT i deminiraliseret vand, og det hjalp også en smule, men ikke nok til at de kan bruges.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:11 #8
brug for mere hjælp ?