Avatar billede hjemmeskoen Nybegynder
16. november 2005 - 21:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sletter ikke filerne på FTPen med aspUpload..

Hejsa..
Jeg har lidt problemer med aspUpload.
Jeg skal ha' gjort sådan at den sletter en "mappe" (Altså bare en mappe på Hjemmesiden ikke på FTPen) og samtdig med den sletter mappen skal den også slette alle de filer der lå i mappen.

Jeg har så forsøgt med en kode hvor den kører en loop igennem med alle de filer der lå i mappen også sletter den filerne en efter en - Koden ser således ud:

If request.querystring("Side") = "Slet" then

Id = Request.Querystring("Id")
Navn = Request.Querystring("Navn")

Call OpenDataBase

Set objRS = objConn.Execute("Select * From Files Where Filnavn = '" & Navn & "' AND Brugernavn = '" & Session("Brugernavn") & "'")

Mappe = objRS("Mappe")
FileSize = objRS("FileSize")

Set objRS = objConn.Execute("Select * From Mapper Where Navn = '" & Navn & "' AND Brugernavn = '" & Session("Brugernavn") & "'")

TotalSize = objRS("TotalSize") - FileSize

strSQL = "Update Mapper Set"
strSQL = strSQL & " TotalSize = " & TotalSize & ""
strSQL = strSQL & " Where Navn = '" & Navn & "' AND Brugernavn = '" & Session("Brugernavn") & "'"
objConn.Execute(strSQL)

strSQL = "Delete * From Files Where Id = " & Id & ""
objConn.Execute (strSQL)

Call CloseDataBase

Set Upload = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If (Upload.FileExists(Server.MapPath("/Filer/" & Navn)) = True) Then
Upload.DeleteFile(Server.MapPath("/Filer/" & Navn))
End If
Set Upload = Nothing

Response.Redirect("?Side=Meddelse&Hvad=Slettet&Meddelse=Du har nu slettet " & Server.HtmlEncode(Navn) & "..")

End if

Det fungerer bare ikke..
Problemet er at den slet ikke sletter filerne men bare lader dem ligge. Den sletter fint mappen men den lader filerne på FTPen være..

Nogle der kan fortælle mig hvorfor?
Avatar billede hjemmeskoen Nybegynder
16. november 2005 - 21:12 #1
Hov undskyld..
Det er ikke mapperne den skal slette men selve filen - Jeg undskylder..

Det er altså menningen at den kører en loop igennem med alle de filer der ligger i en mappe og ved den fil der er markeret skal den slette også trække dens størelse fra mappens totale størelse.

Men den sletter ikke filen på FTPen men den sletter den fint nok i databasen - Hvorfor?
Avatar billede hjemmeskoen Nybegynder
16. november 2005 - 21:14 #2
Ej.. Prøver lige helt forfra |-)