Avatar billede smashlotus Nybegynder
15. november 2005 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

on mouse over

Hej!

Hvor i Dreamweaver kan jeg finde funktioner så jeg kan lave et billede så det fungere som "on mouse over" og "on mouse click" eller hvad det nu helt præcist hedder?
Jeg vil gerne have at en knap skifter udseende når musen føres over den og når man klikker på knappen med musen.

De tre billeder har jeg lavet. Jeg ved bare ikke hvordan jeg får de 2 events til at fungere...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. november 2005 - 10:22 #1
Avatar billede jokkejensen Novice
15. november 2005 - 10:52 #2
ellers ligger det under -> insert -> image objects -> rollover image..

Men dreamweaver er virkeligt professionelt til at lave uigennemskuelig kode, så find dit javascript på ex www.dynamicdrive.com, eller lav det med CSS.
Avatar billede palmskov Nybegynder
15. november 2005 - 17:43 #3
@jokkejensen: sikke dog noget vås; Dreamweaver's script er total gennemstruktureret. Alt er deklareret i variabler og funktioner. Ganske funktionelt....
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2005 - 22:30 #4
<ole>

palmskov >> Det er kun noget vås for én, der ikke kan skrive ordentlig JavaScript/DOM. Der begåes rigtig mange bommerter i DW's egne behaviors. En af dem er, at MM konsekvent anbringer expando properties på dokument-objektet, som jo er en velkendt, absolut 'nono' og komplet tåbeligt ... det er præcis ligeså let at lægge dem på window-objektet og det performer langt bedre.

/mvh
</bole>
Avatar billede smashlotus Nybegynder
16. november 2005 - 08:20 #5
Hej igen.
Okay jokke, det er rigtigt, på den måde kan jeg lave rollover image, så billedet skifter når musen føres hen over. Men hvordan gør jeg så hvis jeg gerne vil have at billedet skifter når der klikkes?
Avatar billede smashlotus Nybegynder
22. december 2005 - 14:28 #6
nå der var ikke så meget respons.. lukker..