Avatar billede hkprofil Forsker
15. november 2005 - 09:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opstart af hjemmeside

Jeg kører Windows XP og Explore. Har prøvet en gratis hjemmeside via Tele2/DreamToolz, men har nu købt plads nos Needhost og vil gerne lave det lidt mere prof. Hvilket program kan anbefales. Det må ikke være for indviklet, da jeg er helt NYbegynder. Er der gratis-programmer der kan benyttes, eller skal man investere i nyt, og er det dyrt? ER Dreamweaver godt for en nybegynder?
Avatar billede keysersoze Guru
15. november 2005 - 09:43 #1
dreamweaver er nok det bedste du kan få som samtidig er forholdsvis let at gå til - dog kan det til enhver en tid anbefales at lære de grundlæggende regler inden for HTML inden du går alt for meget i gang og får ødelagt alt for meget. www.activedeveloper.dk - www.netcoders.dk og specielt www.html.dk i opstarten kan anbefales at tage et kig på.
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2005 - 22:33 #2
<ole>

Det skal dog siges, at det er grænsende til det umulige at finde én enkelt side hos html.dk, der er nogenlunde fri for fejl ... og rigtig mange er seriøse! Det site er en decideret hån mod webkodning

/mvh
</bole>
Avatar billede hkprofil Forsker
16. november 2005 - 08:49 #3
til olebole. Siger du dermed at Dreamweaver er noget skidt? Så er det vel en dårlig idé at investere næsten 3000 for programmet? Hvad kan DU anbefale?
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2005 - 09:15 #4
det er korrekt at html.dk har en del fejl - men derfor vil jeg nu mene at der stadig er nogle ok opstarts-ting. iøvrigt nu du nævner fejl hos dem har jeg engang haft skrevet til dem netop for at få rettet en decideret fejl samt en anden uhensigtsmæssighed/mangel hos dem - med det resultat at de blive skide sure på mig...

DW har intet med html.dk at gøre - så jeg vil nu stadig mene at det program er en mulighed. Spørgsmålet er selvfølgelig også hvor langt du vil med din webkodning - skal du lave enkle (d)html-sider er DW udemærket - skal du enten nu eller senere i gang med fx serversideprogrammering i .net vil visual studio 2005 expess være en god (og gratis) mulighed.
Avatar billede hkprofil Forsker
16. november 2005 - 09:42 #5
til keysersoze. Jeg skal udelukkende bruge min hjemmeside til at dele billeder og oplevelser med familien, så er det måske et helt andet program jeg skal bruge?
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2005 - 13:25 #6
keysersoze >> Efter min mening er begyndere de værste, man kan servere fejl og og mangelfuld information for. Den øvede er den eneste, der kan gennemskue fejlene og en myriade af de spørgsmål, jeg svarer på i (D)HTML og JavaScript kategorierne, udspringer i deres og w3cschools.com's fejl.
Jeg har selv prøvet at skrive til dem - og arrogant, larmende tavshed har været det eneste 'svar'. html.dk er efter min mening en hån mod forsøget på at udbrede viden om webkodning ... intet mindre!

Hvad angår WYSIWYG-editor, kan jeg ikke anbefale nogen bedre end DW. Den har - som al anden software - nogle uhensigtsmæssigheder, men er absolut ikke 'noget skidt'  :)
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2005 - 14:23 #7
men netop html.dk og for den sags skyld og w3schools.com er til gengæld også nogle af de sider der efter min mening er lettest at komme i gang med hvorimod mange andre sider let kan virke uoverskuelig og uforståelig og derfor vil der være større risiko for at man giver op. Så selvom jeg til enhver en tid er tilhænger af at man lærer det rigtigt fra starten ser jeg næsten hellere at man lærer det lidt forkert (da der jo kan rettes op på dette senere hen) i stedet for at man bliver nødt til at give op pga manglende pædagogik eller lignende.

Anyway - nok om denne diskution. Hvis nu html.dk/w3schools.com ikke kan anbefales har du så henvisninger til andre steder hvor det er lige så let at komme i gang men bare hvor seriøsitet er større som kan bruges både til at besvare dette spm samt noget jeg kan bruge som svar i stedet for html.dk fremover :)
Avatar billede hkprofil Forsker
16. november 2005 - 14:34 #8
undskyld jeg bryder ind - men jeg forstår ikke et mug af hvad I snakker om?
Avatar billede primse Novice
07. december 2005 - 20:42 #9
Er selv helt ny i denne fagre verden. Jeg bruger Dreamweaver og en bog der hedder hurtigt i gang med dreamweaver mx 2004, af Heine Lennart Christensen ( kan lånes på biblioteket). For mig fungerer den langt bedre end frontpage, men det er der jo 1000 forskellige meninger om. De fleste ting er med i dreamweaverpakken, så man slipper for det reele kodning selv.
Men min anbefaling er helt klart dreamweaver og en god bog til at slå op i! -som en bonus har man jo også alle de kloge herinde når det stadig ikke virker!:O)
/primse
Avatar billede hkprofil Forsker
07. december 2005 - 21:57 #10
Tak for dine kommentarer, jeg vil gerne give dig mine point, hvis du sender "svar".
Avatar billede primse Novice
07. december 2005 - 21:59 #11
Uha, mine første point... Jeg er helt stolt:O)
Avatar billede hkprofil Forsker
07. december 2005 - 21:59 #12
Primse! Må jeg spørge hvor meget du har betalt for programmet?
Avatar billede primse Novice
07. december 2005 - 22:00 #13
Nu kunne jeg endelig være til gavn for nogen,- må vi håber vi alle bliver bedre en dag..
Avatar billede primse Novice
07. december 2005 - 22:14 #14
Den er svær... Jeg bruger den gennem et firma, så jeg ved det faktisk ikke...
Men har på fornemmelsen det koster kassen.. Surf lidt rundt på prisdatabaser: edbpriser.dk, kelkoo.dk, pricerunner.dk m.v.(der findes mange) man kan ofte spare lidt penge ved at sammenligne...
Avatar billede hkprofil Forsker
08. december 2005 - 08:01 #15
tak for tippet!