Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. november 2005 - 19:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min forbindelse er langsom. Hvad gør jeg?

Jeg betaler for en 2048/128 Kbit/s forbindelse hos Cybercity, men måler jeg på forbindelsen med Tptest 3, får jeg kun 1.27 Mbit/s...

Er der andre, der har oplevet det?

DGP
Avatar billede jokkejensen Novice
14. november 2005 - 19:45 #1
Cybercity har aldrig lovet dig en 2Mbit.. men op til 2Mbit..

Det er altid en god ide at teste på TDC's server i stedet for div. test...

prøv at logge på ftp://ftptest1.tele.dk med en FTP client der oplyser download hastigheden..

Det vil jeg vove at påstå giver et bedre billede... alt mellem 140-230kb/sec skal du vel være tilfreds med.. (140 grundet din ringe upload speed.)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. november 2005 - 20:02 #2
Jeg får 133 kb/sek i den test.

Og hvad mener du med, at Cybercity ikke har lovet mig en 2 Mbit forbindelse?
Avatar billede boxer Nybegynder
14. november 2005 - 20:14 #3
Hvad med denne http://test.info.dk/
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. november 2005 - 20:25 #4
@ boxer

Den test giver mig kun 126.31 kb/s

Jeg føler mig snydt. Jeg skal bl.a. bruge forbindelsen til at streame tv på http://www.streamtv.dk/ og det kan jeg kun med en 2 mbit forbindelse
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
14. november 2005 - 21:00 #5
Har du prøvet at ringe/maile til Cybercity? De har altid været meget hjælpsomme når jeg har henvendt mig med noget...

Jeg har en tilsvarende forbindelse og jeg kommer normalt op på ca. 220 kB/sek som det maksimale.
Avatar billede jackass- Nybegynder
16. november 2005 - 14:33 #6
Glem TPtest.. gå ind på http://speedtest.homepage.dk/ og kør den. Den viser den reelle hastighed op mod Cybercitys servere.

Den henter en fil fra CC's server på X MB og det tager X sekunder = trafik per sekund. Med en 2mbit/256 skulle du gerne have på 210-217 kb/s ca.

Hvordan og hvorledes du downloader/streamer osv fra steder ude i verdenen, har intet at gøre med hvilken udbyder du har. Det er højst sandsynligt hosten i den anden ende der ikke har en stor nok båndbredde, eller at peeringen mellem de mellemværende udbydere ikke er tilstrækkelig.