Avatar billede ansa Nybegynder
11. november 2005 - 13:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mactor netværksdisk op imod Firewall problem

I mit lille hjemmenetværk med en D-link 626 +  Router har jeg problemer med at komme igennem til min Maxtor Shared Storage Drive.

På min bærebare pc’er køre jeg  med ZoneAlarm Free version og den spærre for adgang til maxtor – hvordan åbner jeg den?? (virker ok når jeg ikke har ZoneAlarm kørende)

På min stationær pc’er køre jeg Norton Internet Security 2004 og her er problemet det samme – hvordan åbner jeg den.

Via Maxtors hjememside er beskrives fejlen her http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2220&p_created=1105386742&p_sid=1_ldjjUh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MSZwX3Byb2RzPTE5NCwxOTEmcF9jYXRzPSZwX3B2PTIuMTkxJnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfZXgmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1BMGZmLQ**&p_li=&p_topview=1

Men jeg har fravalgt MS’s Firewall.

Vil gerne have en beskrivelse at fremgangsmåden til løsning af problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2005 - 14:13 #1
Du åbner Norton IS, og klikker på personlig firewall, og trykker på Konfigurer.

Klik på fanebladet programkontrol. Klik på tilføj. Find Maxtor Quick Start.

Under Hvad vil du gøre, finder du Konfigurer manual. Tilføj regel, markerer du Til og fra andre computere og klikker næste. Under hvilke du vil tillade markerer du alle og klikker næste. Under protekol du vil tillade markerer du UDP, og Under Porte markerer du Kun de/den porte der er anført nedenunder, og klik på tilføj. Marker Individuelt angivne porte, og Fjern, og skriv portnummeret 4301 i tekstfeltet og klik op OK. Du klikker næste indtil du kan give reglen et navn, og giver den så navnet "Maxtor Quick Start". Derefter afslutter du guiden.

Skal der andre porte åbnes til Maxtor, kan du redigere i den, og tilføje andre porte.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2005 - 14:15 #2
Hvis du er en doven hund, så kan du forsøge med en Automatisk opsætning af den, så vælger du bare Konfigurer automatisk i stedet for Konfigurer Manual.

Virker det ikke, så må du i gang med an manual opstæning.
Avatar billede ansa Nybegynder
20. november 2005 - 22:36 #3
Nogen der vil have point???
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2005 - 00:38 #4
Det afhænger af om du kunne bruge det til noget, ellers ikke. Det er jo ikke til at vide, når der ikke kommer feedback.
Avatar billede ansa Nybegynder
21. november 2005 - 08:16 #5
Jeg kunen desværre ikek bruge svarerne til noget - fandt dog selv løsningen i Norton - så nu virker netværket!!!
Avatar billede martin_moth Mester
21. november 2005 - 16:13 #6
så luk (smid svar og tag points selv :o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 03:17 #7
Lidt nysgerrig, det kunne være man kunne anvende det til en anden gang.

Hvad var løsningen ? ?
Avatar billede ansa Nybegynder
06. december 2005 - 21:37 #8
I ZoneAlarm skulle IP adressen indtastes som trust adresse - i Norton var det det samme!!
Avatar billede martin_moth Mester
07. december 2005 - 19:26 #9
Så luk, så det ikke popper frem når man søger på åbne spørgsmål :o)
Avatar billede ansa Nybegynder
08. december 2005 - 08:00 #10
Ingen der vil have point - så tager jeg dem selv!!!!