Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 20:33 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Brænding af DVD'er

Jeg har en Samsung dvd-brænder af typen TS-H552U.
Når jeg brænder film med den, så hakker filmene når jeg afspiller dem i min dvd-afspiller. Det er ret irreterende, og jeg er ikke sikker på om det er min afpiller eller om det er brænderen eller medierne der er noget i vejen med. Jeg har en billig kennex afspiller, min computer er en 733MHz pIII med 256MB Ram og dvd'erne er Princo DVD-R 1-4xspeed printable. Er der nogen som kan hjælpe mig med mit lille problem.

På forhånd tak...
Avatar billede levich Nybegynder
10. november 2005 - 21:05 #1
Prøv at brænde med så lav brænderhastighed som muligt. Det plejer at hjælpe.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
10. november 2005 - 21:32 #2
nej tror bestemt ikke at det er din oc der er årsagen, den er gammel ja, men den burde kunne klare det!
tror også at du skal sætte brændehastigheden ned som levich siger, typisk ned på x4.
Avatar billede sardinen Nybegynder
10. november 2005 - 21:37 #3
Nu er Princo ikke det allerbedste mærke at brænde på, man faktisk et af det dårligste skiver overhovedet, så prøv at skifte mærke. Giv den krone mere for skiven, og du vil se mirakler. I det lange løb vil det blive billigere for dig, fordi du ikke behøver at smide nogen ud. Verbatim er MIT foretrukne mærke. :-)
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 22:12 #4
Tak for oplysningen, hvis jeg sætter mere Ram i min maskine kan jeg så brænde med en større hastighed og selvfølgelig bruger nogle andre skiver:-)
Avatar billede coversdk Nybegynder
10. november 2005 - 22:38 #5
hvilket prog. bruger du til at tage back-up med :?
Avatar billede sardinen Nybegynder
10. november 2005 - 22:43 #6
Jeg er ikke sikker på, at mere ram øger hastigheden på brændingen. Prøv i første omgang at købe f.eks. 8x verbatim.
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 22:46 #7
Jeg bruger Nero 7,ImgBurn, DvdSanta.
Avatar billede coversdk Nybegynder
10. november 2005 - 22:48 #8
oki... men du skal huske at når du tager back-up af film må de ikk fylder mere end 4.3GB det er for det meste derfor da filmen hakker bag efter,
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 22:56 #9
Det vil sige at hvis man bruger skiver der er for billige og filen man brænder på dem fylder for meget eks: 4,4 - 4,5 så er der muglighed for at filmen hakker???
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 22:57 #10
ups 4,4 - 4,5 Gb
Avatar billede coversdk Nybegynder
10. november 2005 - 23:01 #11
ja, men sådan er det med alle skriver, men brug DVD Shrink 3.2
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 23:06 #12
ok...  men hvad så når en kammerat kommer over til mig med sin, ekstern hd. og kopirer nogle filer til mig, som fylder mere end 4,3Gb så har jeg jo  et problem...
Avatar billede coversdk Nybegynder
10. november 2005 - 23:09 #13
ja, men så bruger du bare DVD Shrink 3.2
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 23:19 #14
ok

jeg vender tilbage hvis dt ikke virker

men tak for hjælpen
Avatar billede strych9 Praktikant
10. november 2005 - 23:32 #15
Den Samsung brænder der er så vidt jeg husker middelmådig, og princo skiver er decideret dårlige.
Du kan ikke få andet end et ringe resultat af den kombination. Køb nogle bedre medier.