Avatar billede califfo Nybegynder
10. november 2005 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Database eller teksfil?

Hej gutter.

Jeg sidder og er ved at udvikle et program i C#. Programmet skal kunne gemme data, enten i en fil eller en database. Da jeg er temmelig newbie både i forbindelse med databaser og programmering, har jeg brug for et råd. Jeg regner ikke med at det er voldsomt meget data jeg skal gemme. Jeg forventer at der skal laves omkring 10 kolonner og omkring 1000 rækker med data. Skal jeg bruge en kommasepereret fil eller en database? Mit program skal helst være uafhængigt af andre programmer.

Hvad er smartest i mit tilfælde?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. november 2005 - 11:00 #1
hvis det skal være uafhængig så er det klart bedst med en tekst fil.
Avatar billede califfo Nybegynder
10. november 2005 - 11:09 #2
Ok. Tak!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. november 2005 - 11:22 #3
np
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2005 - 11:23 #4
hvis der er flere brugere som skal rette i data samtidigt bør du vælge database
ellers kan du godt nøjes med en flad fil

overvej evt. XML fremfor CSV

hvis database så skal du vælge en embedded database for at være uafhængig
Avatar billede califfo Nybegynder
10. november 2005 - 12:40 #5
Hmmm,... jeg har prøvet at trykke "Accepter" til dr_chaos, men der sker ikke rigtig noget. Jeg er ret ny her på eksperten.dk, så er der nogen der ved om jeg har glemt noget?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2005 - 13:00 #6
du skal markere hans navn ude i comboboxen så det er blåt inden
du klikker accepter